این ابزار هوش مصنوعی نشان می دهد که چهره افراد مشهور چگونه فتوشاپ می گردد
به گزارش مسافرت رو، تقریبا همه می دانند که چهره و پیکر سلبریتی ها به صورت های مختلف ویرایش می گردد و رنگ پوست و منافذ آن و اندازه کشیدگی اندامشان آن چیزی نیست که در عکس های دیده می گردد.
این استانداردسازی معیارهای زیبایی و در حالت کمال نشان دادن سلبریتی ها برای جامعه عوارضی دارد. چه بسیارند کسانی که با همه رژیم های غذایی و مصرف محصولات آرایشی گران و اعمال زیبایی، نمی توانند به ایده آل ذهنی شان نزدیک شوند.
Within Health ، یک سرویس دیجیتال برای افرادی است که از آنورکسی یا اختلالات خوردن رنج می برند. به تازگی این سرویس از یک ابزار مجهز به هوش مصنوعی معروف به FAL Detector رونمایی نموده و آن را به پیکار عکس های ویرایش شده سلبریتی هایی مانند جنیفر آنیستون و آنجلینا جولی فرستاده است!
در یک پست وبلاگی که ماه گذشته منتشر شده ، Within Health نشان داده که چگونه چهره های سلبریتی ها به طور معمول در عکس های تجاری تغییر داده می گردد و جلوه های غیرواقعی از زیبایی در رسانه ها به این ترتیب، تبلیغ می گردد.
ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی معروف به FAL Detector به وسیله Adobe Research و UC Berkley توسعه داده شده و تصاویری که با استفاده از ویژگی Face-Aware Liquify ادوبی در فتوشاپ ویرایش شده اند، شناسایی می نماید. تنظیمات Face-Aware Liquify یکی از قدرتمندترین ابزارهای فتوشاپ برای دستکاری ویژگی های صورت افراد در یک تصویر است.
هنگامی که آشکارساز FAL بر روی عکس یک فرد استفاده می گردد، یک نقشه حرارتی از مکان های در صورت سوژه که در آن از این ابزار استفاده شده است فراوری م کند. هرچه به رنگ قرمز در نقشه حرارتی نزدیکتر باشد، دستکاری تصویر در آن مکان خاص بیشتر است.
حتی در مواردی این ابزار عکس را معکوس می نماید و نشان می دهد که عکس اصلی قبل از دستکاری چه شکلی بوده است.
با استفاده از این آشکارساز، جلدهای مجلات با تصاویری از جنیفر آنیستون -ستاره مشهور سریال فرندز و هالیوود- آنالیز شد. آشکارساز FAL استفاده واضح از ابزار Face-Aware Liquify Photoshop را در 50 درصد از تصاویر تشخیص داد. رایج ترین قسمت هایی که در صورت آنیستون ویرایش شده بود، فک، چانه و لب پایین او بود.
20 مجله با عکس آنجلینا جولی هم آنالیز شد و تشخیص داده شد که ابزار Face-Aware Liquify نیز در 50 درصد عکس های او استفاده شده است. بیشترین قسمت هایی که در صورت جولی ویرایش می شد، فک، لب پایین و گوشه های دهانش بود.
هم آنیستون و هم جولی دست کم زمانی در زمره زیباترین زنان مشهور جهان در نر گرفته می شدند. آنها آدم هایی در کمال جلوه داده می شدند و خیل زنان سعی می کردند خودشان را به این تصویرسازی ذهنی نزدیک نمایند.
Within Health، که درمان مجازی را برای افرادی که از آنورکسی یا اختلالات خوردن رنج می برند، ارائه می نماید، اضافه می نماید که آشکارساز FAL می تواند یک سلاح بسیار موثر علیه تصاویر غیرواقعی فزاینده زیبایی در رسانه ها و بازاریابی محصولات باشد.
مسلما ستارگان بی شمار دیگری از این ابزار استفاده می نمایند و تغییرات محدود به چهره نیست. مثلا اندام کیم کارداشیان هم در عکس های مجلات ویرایش می گردد.
کلا سلامت ارتباط کمی به معیارهای زیبایی جاافتاده کنونی دارد. کافی است که پرتره های نقاشی قدیمی را آنالیز کنید تا ببینید چقدر معیارهای زیبایی در گذشته متفاوت بوده اند.
اما چه دوست داشته باشیم و چه نه، زیباسازها همواره چند گام جلوتر از مراقبان دلسوز سلامت هستند. آنها با اتکا به ثورت بی حد و حصری که به دست می آورند، صدای مخالف را به حاشیه می برند.
زیباجویی ابدا چیز بدی نیست. چیز بد این است که کسی از فرط آرزوی رسیدن به کمال، دچار مشعولیت ذهنی دائم گردد، مبلغ قابل توجهی از سرمایه خود را بی جهت از دست بدهد و یا مسائل سلامتی پیدا کند.
منبع: یک پزشک