کلهر: سبک بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشت، جای سیدجلال در تیم ملی خالی است

به گزارش مسافرت رو، بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخپوشان ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی خوبی به نمایش گذاشتند، اما جناحین این تیم می توانستند عملکرد بهتری داشتند.

کلهر: سبک بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشت، جای سیدجلال در تیم ملی خالی است

محمود کلهر بازیکن اسبق تیم پرسپولیس ایران در مصاحبه با ؛ در مورد بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا که بین 2 تیم پرسولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن که در ورزشگاه آزادی برگزار گردید و در نهایت تیم ژاپنی توانست در مجموع 2 بازی رفت برگشت قهرمان گردد گفت: پرسپولیس بازی خوبی به نمایش گذاشت، اما مشکلاتی در سبک بازی شان وجود داشت. جناحین پرسپولیس در این بازی می توانستند عملکرد بهتری از خودشان به نمایش بگذارند. شجاع خلیل زاده می توانست در دفاع وسط بازی کند و سمت راست تیم به آدام همتی و بشار رسن سپرده گردد. حمله نکردن گوش های پرسپولیس باعث شد این تیم نتواند موقعیت های زیادی بوجود آورد و این نکته منفی بازی تیم پرسپولیس بود.

او ادامه داد: این شکل بازی پرسپولیس به تیم کاشیما یاری کرد تا با یک بازی فشرده اجازه نفوذ به مهاجمان پرسپولیس را ندهد و زمانی هم که صاحب توپ بودند با حفظ بازی سرعت تیم پرپسپولیس را می گرفتند و زمان را به نفع خودشان سپری می کردند تا بتوانند با یک مساوی به عنوان قهرمانی برسند.

کلهر گفت: سرمربی کاشیما می دانست که پرسپولیس با چه روشی بازی می نماید و این پرسپولیس بود که روش بازی اش را باید تغییر می داد. وقتی کاشیما با یک دفاع فشرده مقابل پرسپولیس قرار گرفته است و در خط دفاع و هافبک بسیار منظم بازی می نماید پرسپولیس باید بازی را به گوشه های زمین می برد. هر زمانی که از جناحین حمله کردند توانستند روی دروازه تیم کاشیما موقعیت ایجاد نمایند.

او ادامه داد: تیم کاشیما با سبک بازی پرسپولیس به هدفش رسید. ما باید بازی را روی زمین نگه می داشتیم و از جناحین حمله می کردیم وبه بازی عرض می دادیم تا خط دفاع کاشیما باز گردد و با ارسال های خوب از موقعیت هایمان استفاده می کردیم. ما با دور زدن بازیکنان کناری تیم کاشیما می توانستیم از ضعف خط دفاعی این تیم استفا ده کنیم، متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

کلهر در مورد کمبود بازیکن تیم پرسپولیس گفت: کمبود بازیکن به هر دلیلی به تیم ضربه زد، اما با این حال تیم پرسپولیس با همان بازیکنانی که داشت توانست عملکرد خوبی داشته باشد و به فینال آسیا نیز راه پیدا کند. می توانستیم حتی از جوانانمان بیشتراستفاده کنیم و از نیروی جوانی شان به نفع تیم استفاده کنیم. تیم حریف کاملا حرفه ای بود و پرسپولیس را نیز به خوبی بررسی نموده بود. زمانی که کاشیما صاحب توپ می شد برای حمله برنامه داشتند و روی دروازه تیم پرسپو لیس موقعیت ایجاد می کردند.

او در مورد عملکرد قابل قبول تیم پرسپولیس گفت: صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا بازیکنان جوانش یک شاهکار محسوب می گردد. در فصل گذشته این مسابقات یکسری از بازیکنان مثل بشار رسن، سیامک نعمتی و... کمتر فرصت بازی پیدا می کردند، اما در این مسابقات در ترکیب اصلی توانستند حضور پیدا نمایند و ستاره تیم باشند. بازیکنان جوان تیم به مثل آدام همتی و علوان زاده نیز اگر فرصت بیشتر برای بازی بدست می آوردند احتمالا می توانستند عملکرد بهتری برای تیم داشته باشند.

کلهر ادامه داد: راه یابی به فینال با این تیم که با کمبود بازیکن روبرو بود شایسته تقدیر است. این اتفاق نوید روز های خوبی را به فوتبال کشورمان می دهد. ما باید به دنبال جوانگرایی برویم و به آن ها اعتماد کنیم و مطمئنن با عملی شدن این فکر نتیجه آن را خواهیم دید. به مانند اتفاقی که در تیم پرسپولیس اتفاق افتاده است.

او در مورد مراسم اهدای جام و پتانسیل بالای کشورمان برای چنین اتفاقاتی گفت: مراسم اهدای جام بسیار خوب برگزار گردید. ای کاش که زودتر دست به کار شویم و دیگر ورزشگاه های کشورمان را نیز بازسازی کنیم. به مانند ورزشگاه ای تختی و یادگار امام. ما مردم با فرهنگی داریم شرایط و توانایی این را داریم که یک مراسم باشکوه برگزار کنیم. این اتفاق زمانی رخ می دهد که مسئولان کشورمان تلاشی که برای این بازی داشتند را برای بازی های داخلی نیز ادامه دهند. امیدوارم این نظمی که به یاری همه در بازی دیروز شکل گرفت در بازی های داخلی نیز به وجود آید تا ما بتوانیم وارد یک فضای حرفه ای تر شویم. پیشرفت فوتبال ما می تواند باعث ایجاد یک وجه مثبت ملی گردد.

کلهر در مورد لیست جدید تیم ملی و دعوت نشدن بازیکنانی که عملکرد خوبی داشتند، اما دعوت نشدند گفت: تعجب می کنم که چرا کی روش یکسری از بازیکنان که خیلی آماده هستند را به تیم ملی دعوت نمی نماید. سید جلا حسینی هنوز جایش در تیم ملی و جام ملت های آسیا خالی است. او برای تیمش یک رهبر است. علی علیپور نیز جزو بازیکنانی است که بسیار عملکرد خوبی داشته است و من نمی دانم او دیگر باید چه کار کند که به تیم ملی دعوت گردد. کی روش می توانست بازیکنان بیشتری از میان پرسپولیسی ها به تیم ملی دعوت کند.

او در مورد کی روش ادامه داد: متاسافانه کی روش حتی به خودش زحمت نداد بیاید این بازی را از نزدیک ببیند. این اتفاق باعث می گردد جوانان و نوجوانان خوبی که الان در تیم های لیگ برتری بازی می نمایند دیده نشوند و دچار کمبود انگیزه وافت در فوتبالشان گردد.

کلهر در پاسخ به این سوال که آیا برانکو می تواند گزینه مناسبی برای مربی گری تیم ملی بعد از کی روش باشد یا خیر گفت: برانکو تا اینجا عملکرد بسیار خوبی داشته و شایسته تقدیر است. او می تواند گزینه مناسبی برای تیم ملی باشد.

:خوشخوان: داور نمی توانست در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس پنالتی اعلام کند

زادمهر: پرسپولیس با وجود کسب نایب قهرمانی سربلند است

برانکو امشب راهی کرواسی می گردد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 150

به "کلهر: سبک بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشت، جای سیدجلال در تیم ملی خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلهر: سبک بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشت، جای سیدجلال در تیم ملی خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید