موازی کاری از بزرگ ترین مسائل در حوزه فعالیت های اجتماعی است

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان، بر اجرای سند امنیت غذایی، اجتماعی کردن سلامت و راه اندازی کانون های محلات سلامت تأکید کر دو اضافه کرد: راه اندازی این کانون ها بسیار لازم است.

موازی کاری از بزرگ ترین مسائل در حوزه فعالیت های اجتماعی است

وی اظهار کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی بیماری های واگیردار را مهار نموده و مشکل اصلی، بیماری های غیر واگیردار ازجمله بیماری های قلب و عروق، سکته ها و دیابت است.

استاندار زنجان گفت: منشأ اصلی بیماری ها غیر واگیردار بیماری ها نمک، روغن و شکر است و در این میان فقط 25 درصد از وظایف حوزه سلامت به عهده وزارت بهداشت است و مابقی وظایف به مدیران ذی ربط و خود مردم است.

حقیقی به پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره نمود و اضافه کرد: موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهتر است از استان هایی که درگیری کمتری با این موضوعات دارند، شروع گردد و می توان برخی از استان ها را به عنوان الگو معرفی کرد.

وی ابراز کرد: استان زنجان در 15 شاخص جرم های اجتماعی و امنیتی جزو استان های بسیار موفق کشور است و این نشان می دهد صندلی استان زنجان برای پایلوت سازی فراهم است.

استاندار زنجان اضافه کرد: باید از ظرفیت دهیاری ها و شهرداری ها برای اجتماعی کردن موضوع سلامت استفاده کرد و مردم باید بدانند که واقعیت سلامت چیست و در این میان بخشی از اجتماعی کردن سلامت بر عهده کارگروه سلامت و امنیت غذایی وبخشی مربوط به جوانان است.

حقیقی با بیان اینکه هزینه ای که مردم باید برای دریافت مشاوره های روانشناسی بپردازند خیلی زیاد است، گفت: کاهش تعرفه های مشاوره های روانشناسی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح و برای آن راه حلی در نظر گرفته گردد.

وی با تاکید بر اینکه آمار، صندلی ویژه ای در دنیای علوم دارد و این که به زبان آمار صحبت کنیم، گفت: متأسفانه بی توجهی به چگونگی ارائه آمار باعث می گردد که گروه های متفاوت علیه نظام، کشور و مؤسسات آمار سازی نمایند.

استاندار زنجان اضافه کرد: نرم افزاری را تدوین خواهیم کرد تا آماری ارائه دهیم تا اطلاعات موجود در آن، نشان دهنده راه به مدیران باشد و این نرم افزار شرایطی را فراهم می نماید که مدیران، همان آماری را که به استانداری ارائه می دهند، به وزارت کشور و مرکز آمار هم ارائه دهند و آمارهایی که در جلسات مطرح می گردد، باید مطالعه شده و کارشناسی شده باشد.

حقیقی توضیح داد: یکی از بزرگ ترین مسائل ما در حوزه اجتماعی موازی کاری است و تا زمانی که با این روند پیش برویم، به نتیجه دلخواه نمی رسیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 177

به "موازی کاری از بزرگ ترین مسائل در حوزه فعالیت های اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موازی کاری از بزرگ ترین مسائل در حوزه فعالیت های اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید