عقب ماندگی خراسان جنوبی در حوزه کشت گلخانه ای جبران گردد

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، محمود حجتی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک مود دشت مختاران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:یکی از آرزوهای دیرینه در بخش کشاورزی این بوده که کشاورزی به صورت زنجیره تعریف و در عمل نیز اینگونه رفتار گردد.

عقب ماندگی خراسان جنوبی در حوزه کشت گلخانه ای جبران گردد

وزیر جهاد کشاورزی بیان نمود: در خراسان جنوبی مجتمع های کشت و صنعت فراونی وجود دارد که علی رغم محدودیت های آبی ، آفات و بیماری ها و تنش آبی سال گذشته موفق عمل نموده اند.

حجتی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی قطب مقاومت در برابر خشکسالی است، ادامه داد: در خصوص آب دو سیاست افزایش راندمان آب و افزایش بهره وری آب را پیگیری می کنیم که افزایش راندمان آب به سیستم های نوین آبیاری و انتقال آب با لوله ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: یکی از نشانه های افزایش بهره وری آب بحث کشت نشائی است که در خراسان جنوبی در مورد کشت نشائی چغندر موفق عمل شده است و در مجتمع کشت و صنعت با این اقدام 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته در خراسان جنوبی در بحث گلخانه ها به لحاظ کمی میزان سر شاخه گل عقب هستیم که این مهم با همت مردم استان و حمایت ها و تسهیلات دولت جبران خواهد شد.

حجتی با اشاره به اینکه دامپروری به ویژه پرورش دام قانع چون شتر و اخیرا شتر مرغ در منطقه خراسان جنوبی رونق داشته، یادآور شد: همچنین طبیعت استان مهیای برداشت خار شتر برای خوراک دام است که از منظر پروتئین با یونجه تفاوت چندانی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 149

به "عقب ماندگی خراسان جنوبی در حوزه کشت گلخانه ای جبران گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب ماندگی خراسان جنوبی در حوزه کشت گلخانه ای جبران گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید