رشد 224 درصدی هتل ها تا انتها دولت

به گزارش مسافرت رو، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در شروع کار دولت تدبیر و امید فقط 125 هتل 4 و 5 ستاره وجود داشت اما اکنون 158 هتل داشته و تا خاتمه دولت دوازدهم به 280 هتل معادل 224 درصد رشد می رسد.

رشد 224 درصدی هتل ها تا انتها دولت

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان امروز در جمع مردم تویسرکان، اظهار کرد: امروزه دیگر هیچ تردیدی برای مسئولان و برنامه ریزان توسعه در سراسر جهان باقی نمانده که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اقتصادی و اجتماعی با بیشترین بازده است و با چنین رویکردی شاهد رشد روزافزون و شتابان گردشگری در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه گردشگری سومین صنعت کم هزینه و سودده، اشتغالزا و رو به رشد و عامل توسعه پایدار کشورها از سه جنبه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است، اضافه نمود: نگاهی به داشته های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشورمان نشان از غنای ایران در جاذبه های گردشگری دارد. وجود یک میلیون اثر تاریخی، فرهنگی، بیش از 34 هزار اثر ثبت گردیده به عنوان آثار ملی و ثبت 23 اثر به عنوان آثار جهانی، ایران را در زمره یکی از 10 کشور برتر دنیا از نظر جاذبه های گردشگری قرار داده است.

مونسان با بیان اینکه کشور ایران با چنین ظرفیتی دارای زمینه هایی مناسب برای عینیت بخشی به چشم انداز 20 میلیون گردشگر تا سال 2025 است، مطرح نمود: ورود گردشگران خارجی در نیمه اول سال جاری 51 درصد رشد داشته است و ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز سال جاری و رشد 20 درصدی نشان از رونق گردشگری داخلی دارد.

وی با اشاره به اینکه در تمام انواع گردشگری ظرفیت بالایی در کشورمان وجود دارد و هر استان و شهر و شهرستانی دارای چند برند و مزیت در این زمینه است، ادامه داد: عزم دولت برای ایفای سهم گردشگری در اشتغال و توسعه پایدار تمرکز ظرفیت ها بر اشتغالزایی است و صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز دو بال پرواز گردشگری هستند.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: اقدامات شاخص میراث فرهنگی در دولت دوازدهم ثبت 1100 اثر در فهرست ملی، ساماندهی و مرمت بیش از 300 پروژه بناها و محوطه های مهم تاریخی، تجهیز یا راه اندازی هر دو هفته یک موزه و ثبت جهانی منظر باستان شناختی در استان فارس است.

وی در ادامه به اقدامات شاخص صنایع دستی اشاره نمود و گفت: ثبت جهانی 2 شهر و یک روستا، صادرات بیش از 500 میلیون دلار و ایجاد 17 هزار شغل در مشاغل خانگی صنایع دستی از جمله این فعالیت هاست.

مونسان اعلام کرد: 1900 پروژه با برآورد حجم کل سرمایه گذاری 43 هزار میلیارد تومان با متوسط پیشرفت فیزیکی 43 درصد و اشتغالزایی 61487 نفر، بهره برداری از 345 پروژه تا سرانجام سالجاری و 1200 پروژه تا سرانجام دولت دوازدهم، ایجاد 2000 واحد اقامتگاه بوم گردی تا سرانجام برنامه ششم توسعه و تحقق 16 هزار فرصت شغلی ایجاد از اقدامات شاخص حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به پرداخت 12 هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت و اختصاص 20 درصد از این اعتبار به حوزه صنایع دستی و گردشگری مطرح نمود: مصوبه هیئت وزیران، معافیت سرمایه گذاران تأسیسات گردشگری از پرداخت عوارض تغییر کاربری است.

مونسان اعلام کرد: در شروع کار دولت تدبیر و امید فقط 125 هتل 4 و 5 ستاره وجود داشت اما اکنون 158 هتل داشته و تا سرانجام دولت دوازدهم به 280 هتل معادل 224 درصد رشد می رسد.

وی در بحث استان همدان و اهمیت رویداد همدان 2018 گفت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گرشگری کشورهای آسیایی، برگزاری کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی 2018 و همچنین برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان، در کنار سایر رویدادهای برگزار گردیده و درحال اجرا زمینه مناسبی را برای تبلیغ ظرفیت های گردشگری کشور و به طور ویژه استان همدان فراهم می آورد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح نمود: همدان جزء 5 استان نخست دارای تنوع جاذبه های گردشگری کشور به شمار می آید. این استان دارای آب و هوایی خوش با جاذبه های تاریخی و طبیعی گردشگری است که در سال های اخیر با محوریت قرار دریافت توسعه استان بر مدار گردشگری در حوزه سرمایه گذاری و جذب گردشگر توانسته موفق عمل کند.

وی یادآور شد: استان همدان با ویژگی های طبیعی و اقلیمی خاص و همچنین آثار تاریخی و هنری قابل توجه برای علاقمندان به گردشگری مقصدی بسیار مستعد است.

مونسان اعلام کرد: ظرفیت های بالقوه گردشگری همدان در کنار ایجاد زیرساخت هایی همچون راه آهن، فرودگاه و اماکن اقامتی و گردشگری، فرصت بی نظیری را در اختیار همدان قرار داده است تا صنعت گردشگری خود را توسعه دهد.

وی توضیح داد: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای 1800 آثار تاریخی شناسایی گردیده و دارای جاذبه ای منحصربفرد همچون غار علیصدر و عناوین بین المللی همچون لالجین شهرجهانی سفال، ملایر و تویسرکان شهرملی مبل و منبت است.

وی اضافه نمود: با توجه به چنین ظرفیت هایی که تنها گوشه ای از داشته های ارزشمند شهر و استان همدان است امیدواریم با استفاده حداکثری از حمایت های دولت و توانمندی های خوب بخش خصوصی و همراهی مردم بانشاط و تلاشگر این خطه، شاهد شکوفایی هر چه افزون تر گردشگری استان در بُعد گردشگری داخلی و جذب گردشگران بین المللی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 98

به "رشد 224 درصدی هتل ها تا انتها دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 224 درصدی هتل ها تا انتها دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید