دست ها برای که به صدا درآمدند؟

به گزارش مسافرت رو، کمتر از دو ماه پیش جشن تولد حسین عرفانی در جمع همکاران و دوستان قدیمی اش در واحد دوبلاژ سیما برگزار گردید. شاید آن موقع کسی تصور نمی کرد مردی که آن روز برای زادروزش دست می زدند، در مدت کمی دیگر در جمع صمیمانه شان نخواهد بود.

دست ها برای که به صدا درآمدند؟

به گزارش خبرنگاران، حدود دو ماه پیش در حالی که حسین عرفانی در یکی از استودیوهای واحد دوبلاژ مشغول به کار بود، با جمعی از دوستان و همکاران خود روبرو شد که به همراه کیکی برای جشن تولدش دور هم جمع گردیده بودند.

تعدادی از مدیران دوبلاژ سیما به همراه دوبلورهای پیشکسوت و جوانی چون عباس نباتی، ظفر گرایی، جواد پزشکیان، شهدوست، حسن کاخی، بیژن علی محمدی، کریم بیانی، حسین بیگی، زهره شکوفنده، رهبر نوربخش، علی جلیلی، علی منصوری، رضا الماسی، محمد بهاری، ژیلا اشکان و ... دور هم جمع شدند، به افتخارش ایستادند و تا مدت ها دست زدند. آنها حتما امروز خوشحالند که در آن جشن تولد حضور داشتند.

حسین عرفانی در این جشن تولد، در سخنانی کوتاه درباره نسل جوان دوبله با بیان اینکه این نسل با استعداد هستند، گفته بود سازمان صداوسیما از نسل جوانی که به دوبله آمده اند حمایت می نماید و برای آنها زحمت کشیده است، در صورتی که این کار را برای ما نکرد. امیدوارم نسل جدید هم همانند نسل قدیم در دوبله شگفتی بیافریند.

در ادامه می توانید بخشی از تولد حسین عرفانی را تماشا کنید:

زنده یاد عرفانی در سال های آخر عمرش در برخی از برنامه های پرمخاطب تلویزیونی حضور پیدا کرد و از برخی خاطرات خود سخن گفت؛ به عنوان مثال چندی پیش مهمان برنامه دورهمی مهمان مهران مدیری گردیده بود و در پاسخ به این پرسش که چه کاری او را از صمیم قلب خوشحال می نماید، گفته بود وقت هایی که کار خوب انجام می دهم از صمیم قلم شادم و در تعریف کار خوب شرح داده بود کاری که به دلم بنشیند و شخصیتی که خوب بازی گردیده است، من را وادار می نماید که به جای او خوب حرف بزنم و کار را سرسری نگیرم. آنگاه وقتی کار تمام می گردد از صمیم قلب شاد هستم.

این دوبلور پیشکسوت غمگین ترین شخصیتی که دوبله نموده است را نقش اژدها در قلب اژدها عنوان نمود و گفت، دوست دارد مردم او را به صدای خودش بشناسند و نه شخصیت هایی که به جای آنها سخن گفته است.

او همچنین در بخشی از سخنان خود در برنامه سینما و دوبله در گفت وگویی با منوچهر والی زاده، در خاطره ای گفت: حدود یک سال و نیم با آقای رسول زاده کار کردم. یک روز من را کشید کنار و پول فیلم هایی که کار نموده بودیم را به من داد و گفت آقای عرفانی ما دیگر با شما کار نمی کنیم. گفتم مگر از من خطایی سر زده است؟ گفت اتفاقا شما بسیار خوب هستید، ولی چون از اول پیش من آمدی، باید بروی با افراد دیگری کار کنی تا شاید به تو نقش های بیشتری بدهند و من به تو می گویم تو استحقاق این موضوع را داری و شاید من نمی توانم این ریسک را بکنم. اگر رفتی و خوب بودی، آنگاه من هم رُل اول به تو می دهم. من هم قبول کردم و پیش خودم فکر کردم حتما صدایم بد بوده است. اما بعد از چند روز به استودیو شهاب رفتم و آنجا کارم را ادامه دادم.

در این فیلم به صورت خلاصه زندگی حرفه ای زنده یاد عرفانی و حضور او در برخی از برنامه های تلویزیونی همانند خندوانه مرور گردیده است:

به گزارش خبرنگاران، حسین عرفانی با نام کامل حسین عرفانی پارسایی، متولد 1321 تهران، از بزرگترین دوبلورها و گویندگان ایران به شمار می آمد .او از سال 1335 بازی در تئاتر را شروع کرد و از سال 41 به زنده یاد علی کسمایی معرفی گردید و تحت تعالیم وی به عالم گویندگی معرفی گردید. او به خاطر صدایی بم و حماسی خیلی زود توانست صندلیی خوب در عرصه دوبله صندلی مناسبی به دست آورد و مجموعه های تلویزیونی و فیلم های زیادی را دوبله کرد.

صداپیشگی به جای همفری بوگارت از مهمترین فعالیت های عرفانی در عرصه دوبله محسوب می گردد. او همچنین به جای شان کانری در فیلم های هایلندر، اژدهادل، صخره، یافتن فارستر، گذرگاه مارسی و هرچه سخت تر باشی زمین می خوری هم صداپیشگی نموده است.

این هنرمند دوبله سابقه اجرا و بازیگری هم دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 43

به "دست ها برای که به صدا درآمدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست ها برای که به صدا درآمدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید