55 درصد صادرات ایران، محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است

به گزارش مسافرت رو، مدیرکل سازمان های منطقه ای و بین المللی سازمان تجارت ایران گفت: 55 درصد صادرات کشور، محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است و این پروژه ها باید گسترش یابند.

55 درصد صادرات ایران، محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است

به گزارش خبرنگاران - منطقه خراسان شمالی، میرهادی سیدی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، اظهار کرد: ویتنام در سال 2017 بیش از 213 میلیارد دلار صادرات داشت که از این میزان 50 میلیارد دلار مبتنی بر توسعه اقتصاد سنتی و 150 میلیارد دلار ناشی از سرمایه گذاری خارجی بوده است.

وی اضافه نمود: در حقیقت 73 درصد صادرات ویتنام ناشی از سرمایه گذاری خارجی بوده است. 49.5 درصد صادرات کشور چین نیز در سال های گذشته مربوط به سرمایه گذاری خارجی بوده که البته در این سال ها کاهش یافته است.

سیدی با بیان اینکه تنها سه درصد از مجموع صادرات کشور به وسیله توافق انجام می گردد، اضافه نمود: با کشورها کمتر ارتباط برای توافق ها داریم که این امر باید تقویت گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی نیز با تاکید بر اینکه فراوریات ما باید صادرات محور باشد، گفت: نگرش های ما در حوزه فراوریات سنت گراست در حالی که در جهانی تجارت نباید سنت گرا بود.

مجید پورعیسی اضافه نمود: فراوریکنندگان باید به دنبال یک هدف باشند یعنی یا فراوری یا صادرات زیرا این استاندارد در تمام کشورهای جهان رعایت می گردد و نمی توان ذهن خود را معطوف به تمامی مسائل کرد.

وی اضافه نمود: اکثر مسائل ما در حوزه صادرات، کشوری است ولی در عین حال، تا جای ممکن مسائل را در حوزه استان به طور جدی پیگیری می کنیم اما صادرکنندگان ما باید بدانند حوزه هایی همچون تامین اجتماعی و مالیات دستورات کشوری دارند؛ بنابراین این حوزه ها نمی تواند از موانع اصلی صادرات در استان به شمار برود.

پورعیسی توضیح داد: اگر بخواهیم بر روی صادرات متمرکز شویم باید سلیقه مصرف کنندگان را بدانیم چون یکی از ضعف های اساسی ما در سهمیه بازار، ناآگاهی از سلیقه مصرفی و نوع تبلیغات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 170

به "55 درصد صادرات ایران، محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "55 درصد صادرات ایران، محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید