گفت وگوی آمریکا و طالبان از جایی که متوقف شده بود شروع شد، انس حقانی حضور دارد

به گزارش مسافرت رو، سخنگوی طالبان ضمن تایید از سرگیری مذاکرات این گروه با آمریکا گفت که گفت وگوها از جایی شروع شده که متوقف شده بود و انس حقانی نیز در این نشست حضور دارد.

گفت وگوی آمریکا و طالبان از جایی که متوقف شده بود شروع شد، انس حقانی حضور دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه با تایید شروع مجدد گفت وگوهای آمریکا و طالبان توضیح داد که مذاکرات از جایی شروع شد که توسط آمریکا متوقف شده بود.

شاهین در توئیتی نوشت که ریاست تیم مذاکره کننده طالبان را ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان به عهده دارد و در این نشست درباره امضای توافقنامه صلح و دیگر موضوعات مربوط مورد بحث قرار گرفته است.

وی اضافه کرد که انس حقانی برادر سرنموده شبکه حقانی که به تازگی در تبادل با اساتید دانشگاه آمریکایی کابل از زندان بگرام آزاد شده نیز در این نشست حضور دارد.

سخنگوی طالبان ادامه داد که این نشست که دیروز شروع شده امروز نیز ادامه خواهد داشت.

این نخستین دور از گفت وگوهای آمریکا و طالبان می باشد که پس از توقف مذاکرات توسط آمریکا در حدود 3 ماه گذشته برگزار شده است.

پیش از این دو طرف در طی حدود یک سال گذشته 9 دور بطور مستقیم با یکدیگر گفت وگو نموده بودند.

لازم به ذکر است که این مذاکرات در حالی شروع شده است که 10 روز پیش دونالد ترامپ در سفری مخفیانه به کابل آمد و پایگاه نیروهای آمریکایی در بگرام نیز مدعی شد که طالبان آماده آتش بس است.

طالبان اما در واکنش به این اظهارات تصریح نموده که مذاکرات جدیدی را با طرف آمریکایی شروع نمی کند و همینطور که سخنگوی این گروه تاکید نموده ظاهراً موضع آنها در این باره تغییری ننموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 726

به "گفت وگوی آمریکا و طالبان از جایی که متوقف شده بود شروع شد، انس حقانی حضور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی آمریکا و طالبان از جایی که متوقف شده بود شروع شد، انس حقانی حضور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید