پیش بینی بارش های نرمال در پاییز، ثبت 42 روز گرد و غباری در یاسوج

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، رضا کاکاوند ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از سازمان هواشناسی، اضافه نمود: طی مهرماه و آبان ماه بارش های خوبی برای استان پیش بینی شده است.

پیش بینی بارش های نرمال در پاییز، ثبت 42 روز گرد و غباری در یاسوج

کاکاوند توضیح داد: همچنین طی آذرماه و دی ماه نیز کاهش بارش ها در استان را خواهیم داشت و مجددا افزایش بارندگی ها در بهمن ماه و اسفند را شاهد خواهیم بود.

کاکاوند با اشاره به سنجش گرد و غبار، از فعالیت یک ایستگاه سنجش گرد و غبار در شهر یاسوج اطلاع داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون در شهر یاسوج 42 روز، گچساران 46 روز، دهدشت 27، سی سخت 20 و منطقه امام زاده جعفر 30 روز با بروز گرد و غبار به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان به پیش بینی های هواشناسی اشاره نمود و عنوان داشت: آخرین پیش بینی هایی که در کشور انجام می گردد، پیش بینی سه ماهه است که ماه به ماه همگام سازی و بروزرسانی می گردد.

وی اضافه کرد: این پیش بینی توسط مرکز اقلیم شناسی کشور انجام می گردد و بین 60 تا 70 درصد نیز این پیش بینی ها صحت دارد.

کاکاوند با اشاره به فعالیت مراکز هواشناسی استان، گفت: هواشناسی استان در خواب نیست و با رصد کارشناسی شده و نرم افزاری شرایط جوی، جدیدترین اطلاعات را به جامعه هدف ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین هشدارهای هواشناسی از دیگر اقداماتی است که با هدف مطلع سازی جامعه هدف نسبت به شرایط جوی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 131

به "پیش بینی بارش های نرمال در پاییز، ثبت 42 روز گرد و غباری در یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش های نرمال در پاییز، ثبت 42 روز گرد و غباری در یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید