پنجمین سری از ماهواره های استارلینک فردا به مدار می فرایند

به گزارش مسافرت رو، شرکت خصوصی اسپیس ایکس به دلیل هوای نامساعد در فلوریدا، پنجمین پرتاب ماهواره های استارلینک را به فردا موکول کرد.

پنجمین سری از ماهواره های استارلینک فردا به مدار می فرایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، شرکت خصوصی اسپیس ایکس به دلیل هوای نامساعد در فلوریدا، پنجمین پرتاب ماهواره های استارلینک را به فردا موکول کرد.

این شرکت قرار بود ماهواره های استارلینک را امروز به مدار بفرستد که به دلیل شرایط نامناسب آب و هوا با تأخیر روبرو شد.

زمان پرتاب این ماهواره ها 18:55 فردا یکشنبه(10:25 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی) و محل پرتاب پایگاه کیپ کاناورال(Cape Canaveral) در فلوریدا اعلام شده است.

اسپیس ایکس امیدوار است تا سرانجام سال دست کم یک هزار و 500 ماهواره اینترنتی را در مدار قرار دهد؛ اینترنت ماهواره ای یکی از انواع دسترسی به اینترنت به وسیله ماهواره است.

اینترنت ماهواره ای بیشتر برای مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که دسترسی به اینترنت زمینی و معمولی امکان پذیر نیست یا از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است. این سرویس در مدار نزدیک به زمین قابل ارائه است.

اسپیس ایکس، در نهایت میخواهد هزاران ماهواره را برای پرتوی پهنای باند در سراسر دنیا راه اندازی کند. این شرکت قبلاً تأیید راه اندازی 12 ماهواره را دریافت نموده و منتظر اجازه برای ارسال 30 هزار ماهواره دیگر است.

با این حال، این مأموریت باعث ایجاد تحریک در میان جامعه نجوم شده است، زیرا 242 ماهواره ای که در حال گردش در مدار هستند، آسمان شب را مسدود می نمایند و در راه مشاهدات علمی کلیدی قرار می گیرند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 903

به "پنجمین سری از ماهواره های استارلینک فردا به مدار می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین سری از ماهواره های استارلینک فردا به مدار می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید