وزیر دارائی پیشین یونان به رسوائی مالیاتی متهم شد

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران : نمایندگان مجلس یونان به تحقیق از وزیر دارائی پیشین این کشور، به اتهام مشارکت در پرونده فساد مالیاتی، رای دادند.

وزیر دارائی پیشین یونان به رسوائی مالیاتی متهم شد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، نمایندگان مجلس یونان خواهان تحقیق از جورج پاپا کنستانتینو وزیر دارائی پیشین این کشور شدند که متهم به در اختیار داشتن اطلاعات و آمار مربوط به حساب های بانکی مردم یونان در سوئیس و کوشش برای حذف نام سه نفر از بستگانش از این فهرست، شده است.

بر اساس این گزارش، مجلس یونان اوایل روز آدینه پس از مذاکرات ماراتن گونه شانزده ساعته، خاتمه با 256 رای موافق در برابر شش رای مخالف، به این طرح رای مثبت دادند.

بر این اساس، در حالی که سه حزب ائتلافی دولت یونان از طرح تحقیق حمایت نموده بودند، تصویب آن در مجلس قطعی به نظر می رسید. دو طرح پیشنهادی از سوی احزاب مخالف برای تحقیقات گسترده تر در این خصوص، پذیرفته نشد.

یکی از این طرح ها شامل متهم شدن اوانجلوس ونیزلوس وزیر دارائی پیشین یونان که هم اکنون ریاست یکی از احزاب ائتلافی را بر عهده دارد، در جریان این پرونده بوده و دیگری شامل گسترش تحقیقات قضائی از نخست وزیران پیشین یونان بوده است.

مقام های فرانسوی در سال 2010 میلادی، فهرستی از نام های مختلف را در اختیار آتن قرار داده اند. ولی مقام های یونان از آنالیز و تحقیق در مورد این اطلاعات و آمار که در زمینه احتمال فرار مالیاتی بوده است،خودداری نموده اند. این در حالی است که یونان در آن موقع با رشد فزاینده نرخ بیکاری، کاهش شدید دستمزدها و مستمری بیکاری روبرو بوده است.

پاپاکنستانتینو تاکید نموده است، وی این فهرست را دستکاری ننموده است و مدعی شده که وی هدف مبارزات بی فایده و باطل مجلسی قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: سه نفر از بستگانش که گفته می گردد از این فهرست حذف شده اند، شواهد لازم را به مقام های یونانی ارائه نموده اند که نشان می دهد حساب های بانکی آن ها در سوئیس کاملا قانونی است و مالیات آن ها پرداخت شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 355

به "وزیر دارائی پیشین یونان به رسوائی مالیاتی متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارائی پیشین یونان به رسوائی مالیاتی متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید