نخستین سفر مقامات پاکستانی به کابل پس از لغو سفر هیئت پارلمانی

به گزارش مسافرت رو، برای نخستین بار پس از لغو سفر هیئت مجلس پاکستان و در آستانه نشست استانبول، نماینده ویژه اسلام آباد برای رایزنی درباره فرایند صلح و مسایل امنیتی وارد کابل شد.

نخستین سفر مقامات پاکستانی به کابل پس از لغو سفر هیئت پارلمانی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد صادق نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان برای رایزنی درباره فرایند صلح، شرایط امنیتی و مسایل مربوط به دو کشور در رأس یک هیئت بلندپایه برای سفری 2 روزه به کابل آمد.

این نخستین سفر یک مقام پاکستانی به کابل پس از لغو سفر هیئت مجلس این کشور به ریاست اسد قیصر رئیس مجلس پاکستان به دلایل امنیتی است.

دو هفته پیش یک هیئت 9 نفره از مجلس پاکستان قرار بود از کابل دیدن کند اما هواپیمای آن ها به دلیل آنچه مسایل امنیتی عنوان شد اجازه فرود در فرودگاه کابل نیافت.

این ملاقات در حالی صورت می گیرد که نشست استانبول پس از 2 بار تعویق قرار است پس از ماه رمضان برگزار گردد اما طالبان هنوز تمایلی برای حضور در آن ابراز نکرده است همچنین رئیس جمهور افغانستان به دولت پاکستان هشدار داده است.

اشرف غنی چند روز قبل تاکید نمود که پاکستان باید سیاست برد یا باخت را انتخاب کند، آینده آنها با ما مرتبط است. اگر دست دوستی دهند از جهت افغانستان به آسیای مرکزی دسترسی خواهد داشت.

وی هشدار داد که اگر پاکستان سیاست باخت یعنی تداوم جنگ را انتخابات کند و افغانستان آباد نباشد، هرگز به آسیای مرکزی نخواهد رسید.

رئیس جمهور افغانستان گفته بود که اسلام آباد باید به جنگ اعلام نشده علیه افغانستان سرانجام دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1687

به "نخستین سفر مقامات پاکستانی به کابل پس از لغو سفر هیئت پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سفر مقامات پاکستانی به کابل پس از لغو سفر هیئت پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید