نخستین تیم امدادگران چینی وارد فیلیپین شدند

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: تلویزیون دولتی چین از ورود نخستین تیم امدادگران این کشور به فیلیپین برای یاری به آسیب دیدگان از طوفان شدید و سهمگین هایان اطلاع داد.

نخستین تیم امدادگران چینی وارد فیلیپین شدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ورود نخستین گروه از امدادگران چینی به فیلیپین در شرایطی است که نقدها زیادی نسبت به عملکرد نامناسب چین برای ارسال یاری های انسان محبت آمیز به فیلیپین مطرح شده بود.

بر اساس این گزارش نیروهای فیلیپینی و امدادگران بین المللی هنوز برای دستیابی به بسیاری از مناطق آسیب دیده در طوفان شدید اخیر با چالش و مسائل زیادی روبرو هستند.در طوفان اخیر هایان بیش از 4 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 4 میلیون نفر نیز بی خانمان شده اند. تازه ترین گزارش برنامه دنیای غذا نیز نشان می دهد که بیش از 600 هزار نفر از آسیب دیدگان در طوفان اخیر فیلیپین هنوز به یاری های انسان محبت آمیز دسترسی ندارند.

تلویزیون دولتی چین گفت، یک فروند هواپیمای ترابری این کشور حامل چادر و پتو روز گذشته در فرودگاه شهر سبو در مرکز فیلیپین به زمین نشسته است.مقام های فیلیپینی نیز ارسال یاری های انسان محبت آمیز چین را مفید و سودمند ارزیابی نموده اند. اختلافات مرزی چین و فیلیپین در دریای جنوب چین طی ماه های اخیر موجب افزایش تنش در روابط دو کشور شده است.

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ابتدا آمادگی خود را برای یاری 200 هزار دلاری به آسیب دیدگان طوفان فیلیپین اعلام نموده بود ولی سپس این رقم را به بیش از 1، 64 میلیون دلار افزایش داد. آمریکا بیش از 50 فروند هواپیما و کشتی به منطقه اعزام نموده و دولت واشنگتن نیز یاری 37 میلیون دلاری به این کشور اختصاص داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 470

به "نخستین تیم امدادگران چینی وارد فیلیپین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تیم امدادگران چینی وارد فیلیپین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید