مذاکره قطر با آمریکا برای افزایش همکاری های نظامی

به گزارش مسافرت رو، ادامه و توسعه همکاری های نظامی قطر با آمریکا در ملاقات وزیر دفاع این کشور و فرمانده نیروی هوایی در ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا مورد آنالیز نهاده شد.

مذاکره قطر با آمریکا برای افزایش همکاری های نظامی

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الرایه قطر روز چهارشنبه به نقل از وزارت دفاع قطر نوشت که این ملاقات روز گذشته انجام شد و خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع این کشور و جوزف گاستلا فرمانده نیروی هوایی در ستاد فرماندهی مرکزی درباره توسعه همکاری های نظامی گفت و گو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع قطر، در این نشست سطح همکاری های نظامی بین دو کشور مطرح و چگونگی افزایش و توسعه این همکاری ها مورد آنالیز نهاده شد.

وزارت دفاع قطر با اشاره به اینکه در این ملاقات مقامات بلندپایه نیروهای مسلح قطر نیز حضور داشتند، جزئیات بیشتری درباره سفر این مقام نظامی آمریکایی به قطر ارائه نداده است.

حدود 13 هزار نیروی ارتش آمریکا که بیشتر آن ها از نیروی هوایی هستند در پایگاه هوایی العدید در 30 کیلومتری جنوب غربی دوحه مستقر هستند. گفته می گردد این بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است.

آمریکا همچنین در سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین، کویت و عربستان سعودی پایگاه نظامی دارد.

شیوع ویروس کرونا نگرانی فرماندهان پایگاههای نظامی آمریکا در این کشور را برای حفظ سلامتی سربازان خود افزایش داده است و در همین پیوند روزنامه القبس کویت روز سوم اردیبشهت از مبتلا شدن 20 نفر از نیروهای آمریکایی مستقر در اردوگاه نظامی عریفجان این کشور و کارکنان شرکت های طرف قرار داد با این اردوگاه اطلاع داد.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

تا به امروز 4 میلیون 342 هزار و 808 نفر در 210 کشور دنیا به کرونا مبتلا و 292 هزار و 899 نفر نیز فوت نموده اند که بیشترین آمار مربوط به آمریکا است.

در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قطر با 25 هزار و 149 مبتلا پس از عربستان بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 994

به "مذاکره قطر با آمریکا برای افزایش همکاری های نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره قطر با آمریکا برای افزایش همکاری های نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید