مادورو از انتها کار مجلس موسسان خبر داد

به گزارش مسافرت رو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد، مجلس موسسان این کشور که در سال 2017 تاسیس شد در سرانجام سال 2020 فعالیتش را متوقف می کند.

مادورو از انتها کار مجلس موسسان خبر داد

به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس موسسان ونزوئلا به طور رسمی برای اصلاح قانون اساسی تعیین شد اما عملا جایگزین مجلس نمایندگان این کشور که در کنترل مخالفان بود، شد و مقام هایی که دولت را به چالش کشیدند برکنار کرد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اظهار کرد، مجلس موسسان این کشور دیگر در پی برگزاری انتخابات ششم دسامبر که به موجب آن یک مجلس جدید تحت کنترل قانونگذاران حزب حاکم سوسیالیست ایجاد خواهد شد، لازم نیست. دوره مجلس فعلی ونزوئلا در پنجم ژانویه پایان می یابد.

مادورو در سال 2017 و در پی چند ماه اعتراضات مخالفان دولت ونزوئلا که بیش از صد کشته بر جای گذاشت، خواهان تشکیل مجلس موسسان شد.

مادورو در یک نشست تشریفاتی گفت: هدف اصلی این مجلس ملی موسسان ونزوئلا بازیابی نظم جمهوری، امنیت داخلی، اتحاد ملی و ثبات کشور بود. و امروز من میتوانم بگویم که مجلس ملی موسسان ماموریتش را تکمیل کرده است.

مخالفان دولت ونزوئلا انتخاباتی که باعث ایجاد مجلس موسسان شد را تحریم کردند. اعتراضات سال 2017 بعد از آن انتخابات سریعا پایان یافت.

با این حال مجلس موسسان ونزوئلا با وجود موجودیت داشتن برای مدت سه سال، قانون اساسی را اصلاح نکرد.

قانون اساسی سال 1999 ونزوئلا مجلس موسسان را نهادی بدون محدودیت قدرت توصیف می کند. منتقدان تاکید دارند که کارکرد در نظر گرفته شده برای آن هرگز کار کردن به عنوان یک مجلس قانونگذاری موازی نبوده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1472

به "مادورو از انتها کار مجلس موسسان خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو از انتها کار مجلس موسسان خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید