لیبی ، امارات نیروهای حفتر را به پدافند هوایی مجهز می نماید

به گزارش مسافرت رو، منابع مصری گفتند، امارات، نیروهای وابسته به خلیفه حفتر در لیبی را به وسیله مصر به سامانه پدافند هوایی مجهز خواهد نمود.

لیبی ، امارات نیروهای حفتر را به پدافند هوایی مجهز می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه خبری العربی الجدید به نقل چند منبع مصری، امروز (یکشنبه)، گزارش کرد که کشور امارات عربی متحده تجهیزاتی مخصوص سامانه پدافند هوایی به مصر ارسال نموده است تا از این کشور به لیبی و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر رهبر شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی تحویل داده گردد.

به گزارش این منابع، این اقدام پس از آن صورت گرفت که خلیفه حفتر پس از آنکه نیروهای هوایی دولت الوفاق لیبی خسارت های سنگینی به نیروهای وی در محورهای سرت و الوشکه وارد کردند، برای مقابله با آنها درخواست یاری کرد.

پیشتر، حمله هوایی دولت وفاق ملی لیبی به نیروهای حفتر در حومه شهر سرت با کشته شدن 31 نفر از نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی همراه شد (جزئیات بیشتر).

این منابع همچنین گزارش کردند که امارات با اصرار شدید و به علت ترس از اجرایی کردن قاطعانه تر قطعنامه منع ارسال سلاح به لیبی از دولت مصر درخواست نموده که تمام حمایت های ممکن را از شبه نظامیان حفتر انجام دهد.

شورای امنیت سازمان ملل از سال 2011 به دنبال انقلاب در لیبی علیه رژیم معمر القذافی، طی قطعنامه ای صادرات سلاح به لیبی را ممنوع اظهار داشت؛ اما از چند سال پیش تعدادی از کشورها این قطعنامه را نقض می نمایند.

العربی الجدید به نقل از بعضی منابع میدانی گزارش کرد که کشور اردن نیز بر اساس توافقی که با پول های امارات در ماه فوریه انجام دادند، همزمان با به خاتمه رسیدن ماه مارس در اقدامی در حال تحویل شش پهپاد به شبه نظامیان حفتر است.

به گفته این منابع، پهپاد ها از نوع سی اچ 4 هستند که دولت امان پیشتر برای تجهیز نیروهای هوایی خود آنها را از چین خریداری نموده بود.

این منابع ادامه دادند که قرار داد امضاء شده میان دو طرف شامل مواردی چون آموزش مهندسان هوایی در آکادمی هوایی پادشاهی اردن در تعلیم تعمیر جنگنده ها و همچنین آموزش چگونگی راهنمایی پهپاد (درون) می گردد.

این منابع در خاتمه گزارش کردند که شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر در حال برنامه ریزی برای اجرای حملات هوایی علیه نیروهای دولت الوفاق هستند.

لیبی بعد از سرنگونی سرهنگ معمر القذافی، دیکتاتور لیبی در سال 2011، مدتی بدون دولت مرکزی ماند تا اینکه سال 2015 با حمایت سازمان ملل و جامعه بین الملل، دولت وفاق ملی با هدف ایجاد ثبات در این کشور به ریاست السراج بر اساس توافق صُخیرات مغرب تشکیل شد. هم اکنون شهر طرابلس، محل استقرار این دولت و مجلس وابسته به آن است.

به دنبال تشکیل این دولت، نیروهای سیاسی و نظامی حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی نیز دست به ایجاد دولت موازی به ریاست عبدالله الثنی و مجلس در طبرق زدند که به مجلس طُبرُق معروف است و طی این سال ها، بین نیروهای مورد حمایت این دو دولت و مجلس، جنگ و درگیری است.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی طی این مدت بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف بندی های بین المللی و منطقه ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1008

به "لیبی ، امارات نیروهای حفتر را به پدافند هوایی مجهز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، امارات نیروهای حفتر را به پدافند هوایی مجهز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید