لاوروف: آمریکا می داند چین به مذاکرات کنترل تسلیحات نمی پیوندد

به گزارش مسافرت رو، وزیر خارجه روسیه با اشاره به خط مشی آمریکا برای نابودی تمامی توافقات در زمینه تامین امنیت بین المللی، از طرح های واشنگتن برای استقرار موشک های برد کوتاه و متوسط در منطقه آسیا-اقیانوس آرام و کوشش برای نظامی کردن فضا انتقاد کرد.

لاوروف: آمریکا می داند چین به مذاکرات کنترل تسلیحات نمی پیوندد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه راسیسکایا گازیتا نوشته است: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که ایالات متحده به خوبی درک می نماید که چین به ابتکار عمل ها و روند مذاکرات درباره پیمان جدیدی در زمینه کنترل تسلیحاتی نخواهد پیوست.

لاوروف روز پنجشنبه در سخنرانی خود برای شرکت نمایندگان در مجمع آموزشی جوانان سراسر روسیه، گفت: به طور کلی اکنون دیگر می توان با مسئولیت پذیری کامل گفت که آمریکا خط مشی در جهت از بین بردن تمامی سیستم های مربوط به کنترل تسلیحات و تمامی سیستم های تامین امنیت بین المللی را در پیش گرفته است. به دنبال پیمان دفاع ضدموشکی که آمریکا در اوایل قرن جاری از آن خارج شد، آنها باعث از بین رفتن پیمان مربوط به نابودی موشک های دارای برد کوتاه و متوسط شدند و ازهم اکنون نیز اظهاراتی از واشنگتن به گوش می رسد، مبنی بر اینکه پیمان مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی که مدت اعتبار آن در ماه فوریه سال 2021 به سرانجام می رسد، دیگر توافقنامه ای منسوخ شده است و جوابگوی منافع آمریکا نیست و دلیلی برای حفظ تماس های دوجانبه در زمینه کنترل تسلیحات با روسیه وجود ندارد و ضروری است که چین هم به ابتکارعمل ها و روند مذاکرات جدید در این باره بپیوندد. در صورتی که آنها خود به خوبی می دانند که مقامات پکن با این مسئله موافقت نمی نمایند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به طرح آمریکا برای استقرار موشک های دارای برد متوسط در منطقه آسیا و اقیانوس آرام اشاره نموده و گفت: ازهم اکنون اعلام شده که دقیقا موشک های برد کوتاه و متوسط پس از آنکه آمریکایی ها پیمان مربوط به نابودی این نوع موشک ها را از بین بردند، قرار است در منطقه آسیا و اقیانوس آرام مستقر شوند. ضمن اینکه وقتی چنین مسئله ای اعلام شد، همان طور که همه می دانید، هیچکس سئوال نمی نماید که چنین موشک هایی قرار است در کدام کشورها مستقر شوند.

لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که قصد آمریکا برای استقرار سلاح در فضا نیز برای اکثریت کشورهای دنیا کاملاً غیرقابل قبول است. به گفته وی، چنین طرح هایی از سوی دولت آمریکا مغایر با مواضع مربوط به جلوگیری از ایجاد مسابقه تسلیحاتی در فضا است که اکثر کشورهای عضو سازمان ملل از آن حمایت نموده اند.

کوشش غرب برای منزوی کردن مسکو شکست خورده است

لاوروف در بخش دیگری از سخنرانی خود یادآور شد که صحبت درباره منزوی شدن روسیه به خاطر اقدامات آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی، اصلاً جدی نبوده و صحت ندارد. به گفته وی، مقامات مسکو باید شرایط مناسب برای توسعه روسیه را تامین نمایند و این مسئله در دکترین سیاست خارجی روسیه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: از ما انتظار می رود که امنیت فدراسیون روسیه را تامین نموده و حداکثر شرایط مناسب برای شهروندان روسی در سراسر دنیا را به منظور فعالیت های مالی و اجتماعی فراهم کنیم و این وظیفه، مسئله ای است که در دکترین سیاست خارجی روسیه مورد تاکید قرار گرفته و باید بر اساس احترام به حقوق بین الملل حاصل گردد.

سرگئی لاوروف همچنین یادآور شد: مهمانان خارجی بسیار زیادی به روسیه سفر می نمایند. تنها در امسال حدود 50 وزیر امور خارجه کشورهای مختلف به روسیه آمده اند و خود من به دعوت کشورهای دیگر به طور مرتب به مناطق مختلف دنیا سفر می کنم. بدین ترتیب صحبت کردن درباره اینکه سیاست واشنگتن یا بروکسل باعث انزوای روسیه شده، صحبتی بی اساس و نادرست است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 335

به "لاوروف: آمریکا می داند چین به مذاکرات کنترل تسلیحات نمی پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: آمریکا می داند چین به مذاکرات کنترل تسلیحات نمی پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید