علاقه مندی سازمان بهداشت جهانی به واکسن کرونای روسیه

به گزارش مسافرت رو، یکی از محققان ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت: این سازمان به واکسن فراوری شده علیه ویروس کرونا در روسیه علاقه مند است و منتظر نتیجه آزمایش آن به روی گروهی از داوطلبان خواهد ماند.

علاقه مندی سازمان بهداشت جهانی به واکسن کرونای روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، سومیا اس وامیناتان محقق ارشد سازمان بهداشت جهانی در گفت وگو با خبرگزاری نووستی، اعلام نمود که این سازمان به واکسن فراوری شده در روسیه علیه عفونت ویروس کرونا علاقه مند بوده و همچنان منتظر نتیجه آزمایشات بالینی است.

به گفته این کارشناس، سازمان بهداشت جهانی از آزمایشات داروی ضد ویروس کرونا در روسیه آگاه بوده و امیدوار است که نتایج آنها رضایت بخش باشد.

وی در عین حال اضافه کرد: در این سازمان تست های همبستگی برای فراورینمایندگان واکسن کرونا وجود دارد و مقامات آن امیدوارند که دانشمندان روسی برای همکاری در این زمینه موافقت نمایند.

لازم به یادآوری است، در حال حاضر، فدراسیون روسیه در تست های همبستگی داروهای پزشکی برای بیماری کووید-19 که توسط سازمان بهداشت جهانی انجام می گردد، مشارکت ندارد. کشورهای ایالات متحده، انگلیس، چین و فرانسه نیز به این برنامه نپیوسته ا ند.

پیش از این، مؤسسه تحقیقاتی-پزشکی وکتور روسیه از فراوری سه نمونه اولیه واکسن برای عفونت ویروس کرونا توسط محققان این مرکز خبر داده که با موفقیت در حال پشت سر گذاشتن مراحل مختلف آزمایشات است.

علاوه بر این، واکسنی هم توسط مرکز تحقیقات ملی گامالی و وزارت دفاع فدراسیون روسیه فراوری شده که در حال حاضر مرحله آزمایش بالینی را می گذراند . روز گذشته (یکشنبه)، وزارت دفاع از شرایط جسمانی داوطلبانی که در آزمایش واکسن علیه ویروس کرونا شرکت نموده اند، گزارشی داده و ابراز اطمینان کرد که بعد از گذشت دو هفته، تمامی این افراد در سلامتی به سر برده و تزریق واکسن هیچ عارضه جانبی جدی در آنها به وجود نیاورده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1173

به "علاقه مندی سازمان بهداشت جهانی به واکسن کرونای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه مندی سازمان بهداشت جهانی به واکسن کرونای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید