عراق، سخنگوی جریان صدر: به دنبال کسب 100 کرسی در انتخابات پارلمانی هستیم

به گزارش مسافرت رو، سخنگوی جریان صدر به تشریح مواضع در قبال انتخابات زودهنگام پارلمانی که قرار است سال آینده میلادی برگزار گردد و نیز اوضاع مالی و امنیتی عراق پرداخت.

عراق، سخنگوی جریان صدر: به دنبال کسب 100 کرسی در انتخابات پارلمانی هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، صلاح العبیدی سخنگوی مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق امروز سه شنبه از کوشش این گروه سیاسی برای به دست آوردن 100 کرسی مجلس عراق در انتخابات زودهنگام که قرار است در ژوئن سال 2021 برگزار گردد، سخن گفت و در عین اضافه کرد که سخن گفتن از ائتلاف بندی های سیاسی در این دوره هنوز زود است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در جریان نشست خبری در منزل صدر در حنانه در استان نجف اشرف بیان نمود: بحث از ائتلافات سیاسی از حالا، زود است. کوشش برای به دست آوردن صد کرسی مجلسی وجود دارد تا کنترل امور در دولت آینده به دست گرفته گردد.

العبیدی بر ضرورت صلح و همزیستی مسالمت آمیز در عراق و اینکه بغداد به دور از رعب و وحشت باقی بماند، تاکید نمود.

سخنگوی مقتدی صدر در ادامه گفت: بودجه مصوب برای تامین حقوق کارکنان کافی نیست و بندی در بودجه که منافع قشر فقیر را مورد توجه قرار دهد، نیست. بحران مالی در حال تشدید شدن است و هیچ راهکاری برای آن نیست. بعضی کشورها از اوضاع کنونی سیاسی و مالی عراق سوء استفاده می نمایند.

از سوی دیگر، حیدر الجابری مدیر اطلاع رسانی دفتر مقتدی صدر ، هم در این نشست خبری گفت: انتخابات مجلس و شوراهای استان ها لازم است که یکی باشد.

الجابری ضمن تاکید ضرورت اتخاذ تصمیمات مالی درست و توجه به شرکت های عراقی و ممانعت از دخالت اشغالگران آمریکایی، گفت: تصمیمات مالی نباید به زیان قشر فقیر عراق باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1486

به "عراق، سخنگوی جریان صدر: به دنبال کسب 100 کرسی در انتخابات پارلمانی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، سخنگوی جریان صدر: به دنبال کسب 100 کرسی در انتخابات پارلمانی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید