طرح پایش حفاظتی در عرصه های مستعد آتش سوزی اجرایی شد

به گزارش مسافرت رو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: طرح پیشگیری از بروز حریق و پایش حفاظتی در عرصه های مستعد آتش سوزی در محدوده جاده قدیم ماهان، روستای سیرچ و جاده منتهی به رودخانه و آبگرم استان اجرایی شد.

طرح پایش حفاظتی در عرصه های مستعد آتش سوزی اجرایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهدی رجبی زاده اضافه کرد: راه های صحیح طبیعت گردی به گردشگران و افرادی که در این مناطق حضور داشتند هم آموزش داده شد.

وی گفت: در این طرح علاوه بر مسئولان ادارات و کارکنان تعدادی از همیاران طبیعت (محافظین و مروجین افتخاری) نیز در توزیع بروشورها و ترویج نکات و پیغام های هشداردهنده به طور داوطلبانه به کمک و کمک ماموران منابع طبیعی آمده بودند که خود نشان از دلسوزی اقشار مختلف در حفاظت وحراست از عرصه های منابع طبیعی دارد.

  • سوختن طبیعت در کوره جهل

رجبی زاده اضافه کرد: از علاقه مندان و دلسوزان به حفظ و نگهداری از طبیعت می خواهیم نکاتی از قبیل روشن نکردن آتش در مجاور درختان و بوته ها ،خاموش کردن بقایای آتش بعد از تفریح به ویژه با آب وخاک و رها نکردن زباله به ویژه اجسام شیشه ای و بطری های آب که قابلیت متمرکز کردن نورو اشعه خورشید را دارند و می توانند آغاز نماینده حریق باشد را به عنوان نکات کلیدی در پیشگیری به طبیعت رعایت نمایند.

وی اعلام کرد: در این طرح که با پایش منطقه نیز همراه بود با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اجرا شده تا به امروز شاهد حریق یا آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی این منطقه نبوده ایم که این نشان از کارکرد اقدامات پیشگیرانه به ویژه در زمینه های فرهنگسازی بوده است.

رجبی زاده ادامه داد: تامین اعتبار و مشارکت گروه های مختلف از جمله همیاران طبیعت، سازمان مردم نهاد و سایر علاقه مندان این اقدام در تمامی مناطق بحرانی در سراسر کرمان انجام گردد تا شاهد بروز آتش در طبیعت از روی ناآگاهی و سهل انگاری نباشیم و تابستان سال جاری را بدون حریق پشت سر بگذاریم.

وی اعلام کرد: سامانه همیار طبیعت به آدرس www.hamyartabiat.frw.irآماده نام نویسی از تمامی علاقه مندان به عضویت در طرح افتخاری و داوطلبانه همیار طبیعت در سه سطح (محافظ،مروج و دانش آموزی) است و همچنین سامانه شبانه روزی و گویای 1504 نیز در تمامی ساعات و به طور 24ساعته به عنوان امداد جنگل و مرتع آماده دریافت گزارش های شهروندان در زمینه هایی از قبیل آتش سوزی، زمین خواری و غیره در طبیعت است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1116

به "طرح پایش حفاظتی در عرصه های مستعد آتش سوزی اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پایش حفاظتی در عرصه های مستعد آتش سوزی اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید