رئیس دولت کودتا در بولیوی: همه وزرا استعفا دهند

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس 24، جنینه آنز رئیس موقت دولت کودتا در بولیوی امروز دوشنبه از وزرای کابینه خود خواست تا استعفای خود را اعلام کنند.

رئیس دولت کودتا در بولیوی: همه وزرا استعفا دهند

بر اساس اعلام این رسانه، دفتر ریاست جمهور بولیوی در بیانیه ای در این خصوص گفت که وزرای مستعفی با افرادی جانشین خواهند شد که تا انتخابات پیش رو در فعالیت های دولت خِللی ایجاد نشود.

لازم به ذکر است، پس از اینکه در روزهای گذشته رئیس دولت کودتا در بولیوی برخلاف وعده های پیشین خود گفت که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده می شود، رکسانا لیزاراگا وزیر ارتباطات دولت موقت وی از مقام خود استعفا کرده بود.

شایان ذکر است، دولت کودتا در بولیوی قرار است انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در اکتبر سال جاری میلادی برگزار کند؛ اقدامی که با مخالفت بسیاری از بومیان این کشور موجه شده است.

لازم به ذکر است پس از انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در تاریخ 20 اکتبر سال گذشته میلادی، اپوزیسیون دولت این کشور مدعی تقلب در انتخابات شده و از حامیان خود خواست که به خیابان ها بیایند. مخالفان در اعتراض به نتایج انتخابات در خیابان ها تظاهرات و خواستار برگزاری مجدد انتخابات بدون حضور ایوو مورالس شدند.

در ادامه این دسیسه، ویلیامز کالیمان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بولیوی خواستار استعفای مورالس شده و گفت: توصیه می کنیم مورالس برای حفظ امنیت مردم و عدم افزایش درگیری در بولیوی استعفا کند. مردم و معترضان نیز به خشونت پایان دهند تا به خونریزی کشیده نشود.

مورالس نیز این درخواست را کودتا دانست و گفت که تصمیم استعفا را برای جلوگیری از آسیب رساندن کارلوس مسا و لوئیس فرناندو کاماچو رهبران مخالف اتخاذ کرده است.

در این رابطه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و برخی از مقامات این کشور مطابق روال معمول واشنگتن از این کودتا استقبال کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 867

به "رئیس دولت کودتا در بولیوی: همه وزرا استعفا دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دولت کودتا در بولیوی: همه وزرا استعفا دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید