ملاقات وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور قزاقستان

به گزارش مسافرت رو، وزیر امور خارجه ایران در ادامه ملاقاتها با مقامات قزاقستان با رئیس جمهور این کشور ملاقات و تبادل نظر کرد.

ملاقات وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست کلوپ آستانه و دیدار و تبادل نظر با مقامات قزاقستان دیروز (دوشنبه) به نورسلطان پایتخت این کشور سفر کرد، در ادامه دیدارها و رایزنی ها با مقامات قزاق، امروز (سه شنبه) با قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد.

ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه از جمله محورهای مورد تبادل نظر در دیدار ظریف با رئیس جمهور قزاقستان بود.

وزیر خارجه ایران پیش از این نیز با نورسلطان نظربایف رهبر قزاقستان و رئیس جمهور پیشین این کشور دیدار و تبادل نظر نموده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که دیروز (دوشنبه) بدین منظور به قزاقستان سفر کرد در مدت حضورش در این کشور با همتای قزاقستانی خود دیدار و درباره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداخت.

وی امروز به عنوان سخنران ویژه مراسم افتتاحیه کلوپ آستانه با موضوع بایسته های یک منطقه امن و با ثبات در نورسلطان پایتخت قزاقستان حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت و همچنین در پنل خلع سلاح و عدم اشاعه کلوپ آستانه با موضوع برجام شرکت و سخنرانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران بعدازظهر دیروز نیز در دانشگاه اوراسیا شهر نورسلطان (آستانه سابق) حضور یافت. در این برنامه ظریف ضمن بازدید از موزه این دانشگاه دفتر یادبود آن را امضا و در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه با موضوع پارادایم ها و گفتمان های نوین در دنیا معاصر سخنرانی کرد و به سؤالات چند تن از دانشجویان پاسخ داد.

در ادامه این برنامه طی مراسمی عنوان پروفسور افتخاری دانشگاه اوراسیای قزاقستان به ظریف اعطاء شد.

وزیر امور خارجه ایران در هفته های اخیر به آنتالیا، ژنو، دوحه و باکو سفر نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 682

به "ملاقات وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید