درخواست صلیب سرخ جهانی از طرفین درگیری قره باغ برای عدم حمله به غیرنظامیان

به گزارش مسافرت رو، به گزارش کمیته بین ­المللی صلیب سرخ از ژنو، این سازمان ضمن ابراز نگرانی نسبت به آثار انسانی اوج­ گیری مخاصمه در خطوط مقدم درگیری ها در منطقه ناگورنو-قره باغ، با اشاره به گزارش­ های دریافت شده از وجود غیرنظامیان در میان مصدومان هر دو طرف خواهان آن شد که طرفین درگیری ها غیرنظامیان را مورد حمله قرار ندهند.

درخواست صلیب سرخ جهانی از طرفین درگیری قره باغ برای عدم حمله به غیرنظامیان

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از صلیب سرخ، کمیته بین­ المللی صلیب سرخ از طرفین می­ خواهد که تمامی اقدامات لازم را برای تضمین احترام و حمایت از جان غیرنظامیان و زیرساخت­ های غیرنظامی، هم راستا با الزاماتی که برای رعایت قواعد اساسی حقوق بین­ المللی بشردوستانه در چارچوب کنوانسیون های ژنو دارند، به کار بندند.

مارتین شوپ، مدیر منطقه­ ای کمیته بین ­المللی صلیب سرخ گفت: ما بر تعهدمان بر یاری­ رسانی و حمایت از افراد متأثر از شدت­ دریافت این درگیری، و همین طور بر ایفای نقش به عنوان یک میانجی بی­ طرف تصریح داریم. ما از طرف­ ها می ­خواهیم که تمامی کوشش ممکن خود را در هر زمان برای پایبندی به اصول حقوق بین­ المللی بشردوستانه انجام دهند.

کمیته بین ­المللی صلیب سرخ از سال 1371 در منطقه حضور داشته است و در رابطه با مخاصمه ناگورنا قره­ باغ به فعالیت های بشردوستانه می پرداخته است.

این سازمان به وسیله نمایندگی ­های خود در باکو و ایروان و دفتر خود در ناگورنا-قره­ باغ، کوشش می نماید از غیرنظامیانی که در طول خط تماس و مرز بین المللی میان ارمنستان و آذربایجان زندگی می­ نمایند حمایت کند.

همچنین، کمیته بین­ المللی صلیب سرخ برای معین سرنوشت مفقودین فعالیت و به خانواده آنها یاری می­ کند. این سازمان از بازداشت­ شدگان بازدید و برای تسهیل انتقال و بازگشت افراد آزادشده به عنوان یک میانجی بی­ طرف ایفای نقش می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1226

به "درخواست صلیب سرخ جهانی از طرفین درگیری قره باغ برای عدم حمله به غیرنظامیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست صلیب سرخ جهانی از طرفین درگیری قره باغ برای عدم حمله به غیرنظامیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید