درخواست آمریکا از شرکت های هواپیمایی برای توجه به قوانین جدید چین

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: آمریکا از شرکت های هواپیمایی خود خواسته است تا به قوانین جدید وزارت دفاع چین مبنی بر اعلام برنامه های پروازی خود بر فراز دریای شرق چین توجه نمایند.

درخواست آمریکا از شرکت های هواپیمایی برای توجه به قوانین جدید چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تاکید نمود، توصیه واشنگتن به شرکت های هواپیمایی در مورد توجه به قوانین جدید هوایی چین به معنای این نیست که آمریکا این قوانین را پذیرفته است.بر اساس این گزارش تصمیم هفته گذشته وزارت دفاع چین برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین با واکنش منفی و شدید ژاپن، آمریکا و کره جنوبی روبرو شده است.

چین از کلیه هواپیماهای عبوری از این منطقه خواسته است تا ضمن اعلام هویت کامل خود برنامه پروازی را نیز برای مقام های این کشور معین نمایند.وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، دولت آمریکا انتظار دارد که کلیه شرکت های هواپیمایی این کشور مطابق با قوانینی که توسط کشورهای خارجی وضع می گردد، فعالیت نمایند.

در این بیانیه آمده است، این انتظار واشنگتن از شرکت های هواپیمایی به معنای این نیست که دولت آمریکا با درخواست چین موافقت نموده است.جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا میخواهد طی هفته آینده به چین، ژاپن و کره جنوبی سفر کند. مهمترین هدف از انجام این سفر کوشش آمریکا برای کاهش تنش در روابط چین و ژاپن اعلام شده است.

دولت آمریکا همچنین به شرکت های هواپیمایی خود توصیه نموده است که در زمان پرواز بر فراز دریای شرق چین تدابیر امنیتی ویژه ای را اتخاذ نمایند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، جو بایدن در سفر به پکن مساله ایجاد منطقه دفاعی هوایی را با مقام های چینی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 476

به "درخواست آمریکا از شرکت های هواپیمایی برای توجه به قوانین جدید چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا از شرکت های هواپیمایی برای توجه به قوانین جدید چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید