خبرنگاران وزرای دفاع عراق و ارمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش مسافرت رو، بغداد - خبرنگاران - وزیر دفاع عراق در جریان سفر دو روزه به ارمنستان با تنی چند از مقامات سیاسی این کشور دیدار داشت و با همتای خود بیانیه ای مشترک امضا کرد.

خبرنگاران وزرای دفاع عراق و ارمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش پنجشنبه شب خبرنگاران؛ وزیر دفاع آدینه عناد سعدون در پاسخ به دعوت نیکول پاشینیان نخست وزیر به جمهوری ارمنستان سفر کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع عراق این سفر به منظور تقویت روابط دو جانبه صورت گرفته و وزیر دفاع عراق با مقامات سیاسی ارمنستان ملاقاتهایی داشت.

سعدون در توییتر خود نوشت که در راستای قصد مشترک برای همکاری؛ بین دو کشور تفاهم نامه های دفاعی، نظامی و امنیتی به امضا رسید.

همچنین بر اساس اطلاعیه وزارت دفاع ارمنستان این بیانیه اولیه شامل 13 زمینه است.

به گزارش خبرنگاران طبق این اطلاعیه دو طرف بر اهمیت تعمیق گفتگو در خصوص مسائل امنیتی و نظامی بین ارمنستان و عراق تأکید و خاطرنشان کردند همکاری نزدیک در این زمینه بین دو کشور تأثیر مثبتی در تأمین ثبات منطقه ای و صلح خواهد داشت.

همچنین در این سفر دو طرف درباره راه های افزایش همکاری و هماهنگی در زمینه دفاع و تبادل تجربیات در زمینه فناوری برای صنایع نظامی مورد علاقه مشترک بحث و گفتگو کردند.

در چارچوب این سفر دو روزه عناد سعدون وزیر دفاع عراق با وزیر حمل و نقل و صنایع عالی (فناوری های پیشرفته) هاگوپ آرشاکیان ملاقات نموده و از نمایشگاهی که در مقر وزارت دفاع ارمنستان برگزار شده بود بازدید نمود.

سعدون (نفر دوم سمت چپ) در کاخ ریاست جمهوری ارمنستان

سعدون همچنین با حضور در وزارت امور خارجه با آرا آیوازیان وزیر امور خارجه ارمنستان ملاقات کرد و پس از آن به ساختمان اصلی دولت رفت و با نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان ملاقات نمود.

نخست وزیر ارمنستان ضمن خوش آمد گویی به سعدون طی این ملاقات درباره زمینه های مالی و تجاری بین دو کشور سخن گفته و عراق را شریکی مطمئن توصیف کرد.

مسایل منطقه ای از دیگر محورهای گفتگوی نخست وزیر ارمنستان با وزیر دفاع عراق بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1625

به "خبرنگاران وزرای دفاع عراق و ارمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزرای دفاع عراق و ارمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید