خبرنگاران طرح بینایی سنجی برای 58 هزار کودک کردستانی اجرا شد

به گزارش مسافرت رو، سنندج - خبرنگاران - معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: در سال جاری طرح غربالگری بینایی سنجی (آمبلیوپی)برای 58 هزار و 600 نفر از بچه ها سه تا 6 سال مناطق شهری و روستایی این استان اجرا شد.

خبرنگاران طرح بینایی سنجی برای 58 هزار کودک کردستانی اجرا شد

ناصر کریمیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طرح بینایی سنجی از آبان سال جاری در سطح شهر و روستاهای استان آغاز شده و تا به امروز 58 هزار و 600 کودک زیرپوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی افزود: سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا پایگاه ثابت راه اندازی نشده و غربالگری بچه ها در پایگاه های سیار و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان با بیان اینکه سال جاری بینایی سنجی بچه ها از طریق دستگاه های غربالگری انجام می شود، گفت: پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح انجام می شود که در سطح اول غربالگری، در سطح دوم بینایی سنجی و در سطح سوم ارجاع به متخصص صورت می گیرد.

وی یادآور شد: اجرای این طرح فقط به پوشش ختم نمی شود بلکه در مراحل بعدی بچه های که با اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم و یا کم بینایی روبرو هستند به پزشک متخصص ارجاع داده خواهند شد.

کریمیان با بیان اینکه سازمان بهزیستی به خانواده های بی بضاعتی که فرزندشان دارای مشکل بینایی باشد کمک می کند، از خانواده ها خواست، تا پایان سال جاری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهر محل سکونت خود نسبت به بینایی سنجی آنان اقدام کنند.

آمبلیوپی یا همان تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که چشم به ظاهر سالم کودک را درگیر کرده و اگر به موقع درمان نشود باعث اختلال دید طبیعی او می شود.

کارشناسان معتقدند که بهترین سن برای درمان تنبلی چشم بین سه تا پنج سالگی است و بچه های که در این سن با تنبلی چشم روبرو هستند اگر به موقع تحت درمان قرار نگیرند ممکن است دچار نابینایی یا کم بینایی شوند.

بر این اساس از سال 74 طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) در سطح کشور آغاز شده وهر سال از اول آبان تا پایان آذر در پایگاههای سنجش بینایی و مهدهای کودک زیر نظر سازمان بهزیستی اجرا می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1572

به "خبرنگاران طرح بینایی سنجی برای 58 هزار کودک کردستانی اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح بینایی سنجی برای 58 هزار کودک کردستانی اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید