خبرنگاران خوانسار با توجه به گردشگری توسعه می یابد

به گزارش مسافرت رو، اصفهان - خبرنگاران - فرماندار خوانسار توجه به صنعت گردشگری را احتیاج ضروری این شهرستان برشمرد و گفت : این منطقه فقط با گردشگری توسعه می یابد و احتیاج است طرح ویژه جامع تفضیلی برای آن در نظر گرفته گردد.

خبرنگاران خوانسار با توجه به گردشگری توسعه می یابد

منصور کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: خوانسار جزو معدود باغ شهرهایی است که از وضعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است که باید در زمینه توسعه صنعت گردشگری شهرستان بیش از پیش برنامه های ریزی های اصولی اندیشید.

وی توسعه کنونی شهر خوانسار را خارج از ضوابط توسعه شهرسازی دانست و گفت: این شهر باید از چهار جهت توسعه می یافت تا مسائلی همچون ترافیک و تاکسیرانی و سد معبر و دیگر مسائل امروز گریبانگیر آن نمی شد.

وی در مورد طرح تفضیلی و توسعه شهر خوانسار یادآور شد: تاکنون 276 مورد تخلف در طرح تفضیلی مشاهده شد که به شدت با آنها برخورد شد و به دنبال آن هستیم که نسبت به تخلفات بسیار جدی و سختگیرانه عمل کنیم.

فرماندار خوانسار توضیح داد: با توجه به افزایش بی رویه قیمت زمین و مسکن در شهر خوانسار و در راستای تأمین زمین و مسکن برای جوانان این فرمانداری اقدام به الحاق 30 هکتار زمین به محدوده شهری نموده است.

کمالی توضیح داد: این مقدار زمین قابل تقسیم به بیش از هزار پلاک است که نزدیک به 2 هزار و 500 واحد مسکونی در این شهر ایجاد و تا حدودی می تواند از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری نموده و نسبت به تعدیل آنها تأثیرگذار باشد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های مجمع خیرین مسکن ساز خوانسار گفت: خیرین مسکن ساز با تغییر مدیریت و حمایت های فرمانداری در حال احداث چندین واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد است که می تواند در جهت تعدیل قیمت زمین و مسکن شهر تأثیرگذار باشد.

فرماندار خوانسار اضافه نمود: قیمت زمین و مسکن در شهرستان خوانسار در سالهای اخیر به رشد بی رویه رسیده و در برخی از نقاط این شهر واحدهای مسکونی با قیمت بالای 10 میلیون تومان خرید و فروش می شوند.

کارشناسان محدودیت زمین، افزایش گردشگری و تمایل به خرید منزل مسکونی به وسیله گردشگران، انتقال سرمایه های سرمایه گذاران بخش مسکن از شهرهای بزرگ به این شهر را از جمله عوامل افزایش قیمت زمین و مسکن در خوانسار اعلام کردند.

شهرستان 32 هزار نفری خوانسار با 9 هزار کتار زمین زراعی و باغی در 160 کیلومتری غرب استان اصفهان واقع شده است.

7142/ 6026/

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 282

به "خبرنگاران خوانسار با توجه به گردشگری توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خوانسار با توجه به گردشگری توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید