خبرنگاران تصمیم گیری حوزه مالی کشور در دست گروه های مولد باشد

به گزارش مسافرت رو، سنندج - خبرنگاران - عضو هیات علمی دانشگاه کردستان، لازمه تحقق شعار سال (جهش فراوری) را واگذاری تصمیم گیری های کلیدی و کلان مالی کشور به گروه های مولد و کسانی دانست که دغدغه اصلی آنها فراوری و برطرف مسائل مربوط به آن است.

خبرنگاران تصمیم گیری حوزه مالی کشور در دست گروه های مولد باشد

علیرضا مرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران مطرح شدن شعار جهش فراوری را از جانب رهبری، اقدامی هوشیارانه و ارزشمند خواند و گفت: مشکل اصلی و کلی اقتصاد کشور ما ضعف فراوری است و تنها راه پیشرفت و توسعه، توجه به این حوزه و کوشش برای برداشتن موانع موجود و پیش روی این بخش است.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق این شعار تجدیدنظر در سیاست های کلان مالی کشور است، اضافه نمود: بخشی از سیاست های کشور ناسازگار با رونق و جهش فراوری است بنابراین باید برنامه ها مناسب و سازگار با فراوری بوده و به گروه های مولد نیز بیشتر بها داده گردد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه کردستان یادآور شد: مشکل این است که بخش قابل توجهی از تصمیم گیری های کلان مالی در دست گروه هایی است که ارتباطی با فراوری نداشته و دنبال تجارت و بازرگانی هستند و همین جریان ها نیز راجع به سیاست های مالی تصمیم می گیرند.

مرامی با بیان اینکه دولت طی سال های اخیر کوشش های خوبی برای رونق فراوری و کاهش وابستگی به درآمد حاصل از نفت داشته اما نتایج چشمگیری بدست نیاورده است، تاکید نمود: تیم مالی دولت مقصر اصلی مسائل به وجود آمده نیست چرا که مدیریت این حوزه یکدست و هماهنگ نیست و دخالت های غیرکارشناسی شده موجب عدم موفقیت در این زمینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بعضی سرمایه داری تجاری در مرکز اصلی سیاست گذاری های مالی کشور قرار دارند، اضافه نمود: معتقدم یکی از راهکارهای اصلی برای رونق و جهش فراوری این است که سیاست گذاران متناسب با شرایط فعلی و کسانی که دانش، جسارت و شناخت لازم را از اقتصاد دارند، در مسند امور قرار گیرند.

رهبر معظم انقلاب سال 1399 را با عنوان جهش فراوری نامگذاری کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 974

به "خبرنگاران تصمیم گیری حوزه مالی کشور در دست گروه های مولد باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصمیم گیری حوزه مالی کشور در دست گروه های مولد باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید