خبرنگاران ابهام در درمان مبتلایان کرونا در انگلیس؛ آمارها همچنان نامشخص

به گزارش مسافرت رو، لندن- خبرنگاران- در حالی که آمار ابتلا به کرونا (کووید-19) در انگلیس به سرعت در حال افزایش و به نقطه اوج نزدیک می گردد، آمار روشنی درباره تعداد بهبودیافتگان و سطح موفقیت کادر درمانی این کشور در دست نیست.

خبرنگاران ابهام در درمان مبتلایان کرونا در انگلیس؛ آمارها همچنان نامشخص

وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی انگلیس (DHSC) روزانه آخرین آمار مبتلایان و فوت شدگان کشور را بر اثر کرونا (کووید-19) اعلام می نماید.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در تارنمای این وزارتخانه، تا به امروز از 282 هزار و 374 نفر آزمایش کرونا اجرا شده که از این میزان 84 هزار و 279 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

همچنین در طول 24 ساعت گذشته، 737 بیمار کووید-19 جان خود را از دست داده و در مجموع 10 هزار و 712 نفر از بیماران فوت شده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت انگلیس، این آمار شامل افراد فوت شده در خارج از بیمارستان نمی گردد و با آمار واقعی اندکی متفاوت است.

چندی پیش نشریه گاردین در همین زمینه گزارش داد که مسئولان انگلیس، افراد فوت شده در خانه های سالمندان و نیز جان باختگان در کلینیک های پرستاری را از آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور مستثنی نموده اند تا تعداد را کمتر جلوه دهند.

براساس گزارش این نشریه، در هنگام جمع آوری آمارهای رسمی از قربانیان کرونا، مسئولان انگلیس جان باختن صدها مریض در خانه های سالمندان را در نظر نمی گیرند.

طبق اعلام گاردین، تعداد افراد فوت شده به دلیل این ویروس در خانه های سالمندان به حدود یک هزار نفر می رسد، در حالی که طبق آمارهای رسمی، این عدد بسیار کمتر است و تنها 20 مورد مرگ در خانه های سالمندان تا 27 مارس در انگلیس و ولز ثبت شده است.

با این حال آمار دقیقی درباره تعداد بهبودیافتگان وجود ندارد تا بتوان بر اساس آن میزان نجات بخشی بیماران مبتلا به کرونا در انگلیس را اندازه گیری کرد.

نشریه دیلی میل چندی پیش گزارش داد، دانشمندان دانشگاه آکسفورد برای درمان کرونا، داروی ترکیبی ضد اچ آی وی را پیشنهاد نموده که باعث می گردد فرآیند بازتولید ویروس متوقف گردد. با این حال داده های آماری به حدی محدود است که نمی توان نتیجه گیری قطعی برای درمان کرونا ارائه داد.

دانشمندان معتقدند در انگلیس چیزی بین 2 تا 33 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند. با این حال روزانه فقط 15 هزار آزمایش در انگلیس انجام می گردد که این میزان در مقایسه با کشوری مانند آلمان با روزانه 70 هزار آزمایش، بسیار ناچیز است.

یک سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس روز دوشنبه درباره فقدان آمار بهبودیافتگان به خبرنگار خبرنگاران این گونه شرح داد که داده های آماری در بخش های مختلف کشور (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) به صورت جداگانه و توسط سازمان بهداشت عمومی جمع آوری می گردد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا شاخص ابتلا و موارد فوت شده گزارش می گردد و کدام نهاد مسئول ارائه آمار نهایی است جواب روشنی ارائه نداد.

وی به این نکته بسنده کرد که جمع آوری اطلاعات یک فعالیت مشترک نهادهای مختلف است.

نخست وزیر انگلیس که بر اثر ابتلا به کرونا به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل و پس از چند روز مرخص شد، خود را نمونه پیروز عملکرد دستگاه بهداشتی این کشور می داند.

بوریس جانسون دیروز(یکشنبه) با انتشار پیامی در توئیتر، درمان خود را مدیون پزشکان و پرستارانی توصیف کرد که هر ثانیه از هفته گذشته با دقت از او مراقبت کردند.

با این حال گزارش ها از کمبود شدید تجهیزات پزشکی، دارویی، اکسیژن کافی برای دستگاه های تنفسی و همچنین لباس های محافظتی در بیمارستان های این کشور حکایت دارد.

یک پزشک بخش مراقبت های ویژه با وجود هشداری که بیمارستان ها درباره عدم مصاحبه با رسانه های داده اند به بی بی سی گفته است: بیمارستان ها در انگلیس در آستانهٔ سقوط هستند. بخش مراقبت های ویژه پر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا (کووید-19) است. همهٔ عمل های جراحی، غیراضطراری تشخیص داده و لغو شده؛ حتی برای بیماران سرطانی.

وی با یادآوری کمبود نیرو و کادر درمان، کمبود تخت های مخصوص مراقبت ویژه، کمبود آنتی بیوتیک های لازم و دستگاه تنفس مصنوعی اضافه نمود: کادر درمانی بیمارستان به ناچار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کیسه های پلاستیکی زباله یا پیش بندهای پلاستیکی روی سر خود می کشند.

انجمن پزشکان بریتانیا با توجه به این شرایط، به پزشکان توصیه نموده که ظرفیت های موجود را به سمت بیمارانی راهنمایی نمایند که از شانس بالاتری برای زنده ماندن برخوردار هستند.

این دستورالعمل که فرازهایی از آن در رسانه های این کشور منتشر شده به این معناست که پزشکان باید درباره مرگ و زندگی بیماران تصمیم گیری نموده و به ناچار از درمان بعضی بیماران دست کشیده تا آنهایی که شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند درمان شوند!.

این سند می افزاید، پزشکان قادر خواهند بود خدمات درمانی به ویژه دستگاه های تنفس مصنوعی را حتی از بیمارانی که رو به بهبودی بوده، اما حال عمومی مناسبی ندارند، متوقف نموده تا سایر بیمارانی که تشخیص می دهند، درمان شوند.

وزیر کشور انگلیس شنبه گذشته در سخنانی از کمبودهای موجود عذرخواهی کرد و آن را به گردن شرایط بی سابقه همه گیری کرونا در سراسر دنیا انداخت. بر همین اساس به نظر می رسد که اعلام آمار بهبودیافتگان در قیاس با سرعت افزایش فوتی ها موج جدیدی از اعتراض ها را در پی خواهد داشت که چندان به نفع دولت انگلیس نیست.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1029

به "خبرنگاران ابهام در درمان مبتلایان کرونا در انگلیس؛ آمارها همچنان نامشخص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابهام در درمان مبتلایان کرونا در انگلیس؛ آمارها همچنان نامشخص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید