جان کری خواهان حمایت رهبران سیاسی ویتنام از حقوق بشر شد

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا در سفر به ویتنام از رهبران این کشور خواست تا به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان پایبند باشند.

جان کری خواهان حمایت رهبران سیاسی ویتنام از حقوق بشر شد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ جان کری وزیر خارجه آمریکا در حالی پس از گذشت بیش از چهار دهه بار دیگر به ویتنام سفر نموده که در زمان جنگ ویتنام به عنوان یک افسر جوان نیروی دریایی آمریکا مشغول به فعالیت بوده است. هدف اصلی سفر جان کری به ویتنام گسترش همکاری ها و روابط امنیتی و تجاری بین دو کشور اعلام شده است.

بر اساس این گزارش کری همچنین از مقام های سیاسی ویتنام خواسته است تا پایبندی به حقوق بشر و آزادی بیان را نشان دهند.جان کری ضمن استقبال از دوره گذار مالی در ویتنام تاکید نمود، ادامه رشد مالی ویتنام بستگی به ارتقای وضعیت حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم دارد.

وی در دیدار با رهبران و دانشجویان ویتنامی توضیح داد، ویتنام ثابت نموده است که آزادی بیشتر تاثیر زیادی در تسریع دستیابی به یک جامعه با ثبات و آرام دارد و امروز ویتنام این فرصت تاریخی را دارد که این مساله را بیشتر ثابت کند. پایبندی به تعهداتی مثل باز کردن فضای اینترنت، جامعه ای بازتر، این حق که مردم بتوانند نظرات و عقاید خود را آزادانه مطرح نمایند، آموزش با کیفیت عالی، ارتقای فضای کسب و کار و حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان. آمریکا از رهبران ویتنام می خواهد تا از این حقوق حمایت نمایند.

ویتنام به سرعت در حال طی کردن دوران گذار مالی است و امریکا میخواهد از این فرصت استفاده کند. سفر جان کری به ویتنام در شرایطی است که آمریکا میخواهد با 11 کشور آسیا اقیانوسیه قرارداد تجاری امضا کند. مقام های آمریکایی بر این باورند که از زمان خاتمه یافتن جنگ در ویتنام وضعیت حقوق بشر بهتر شده است.

یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید نمود، جان کری در دیدار با رهبران سیاسی ویتنام نگرانی نسبت به وضعیت حقوق بشر را مطرح خواهد نمود. در شرایطی که رئیس جمهور ویتنام برای شرکت در نشست آسه آن به توکیو سفر نموده، جان کری با نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 382

به "جان کری خواهان حمایت رهبران سیاسی ویتنام از حقوق بشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کری خواهان حمایت رهبران سیاسی ویتنام از حقوق بشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید