فراوری باتری پروتونی سازگار با محیط زیست

به گزارش مسافرت رو، محققان از فراوری باتری پروتونی ارگانیک و سازگار با محیط زیست خبر داده اند که ابعادی به اندازه باتری های کوچک قابل نصب در ساعت ها دارد.

فراوری باتری پروتونی سازگار با محیط زیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پژوهشگران سوئدی به طور آزمایشی نوع خاصی از باتری های پروتونی را فراوری نموده اند که به طور کامل از مواد ارگانیک تهیه شده و لذا به راحتی در محیط زیست تجزیه شده و آن را آلوده نمی نماید.

مزیت دیگر این باتری پروتونی این است که به سرعت شارژ می گردد و در دمای پایین هم به خوبی عمل می نماید. این در حالی است که شارژ کردن باتری های لیتیومی معمولا ساعت ها وقت می گیرد و این باتری ها در سرما به سرعت خالی می شوند و برای کاربران مشکل ایجاد می نمایند.

در حال حاضر بیشتر باتری ها و به خصوص باتری های لیتیومی از فلزاتی تشکیل شده اند که باید تصفیه شوند و بعد از خراب شدن باتری به حال خود در طبیعت رها می شوند. از همین رو مدتی است کوشش برای فراوری باتری های ارگانیک در دنیا شروع شده است.

در فراوری باتری های پروتونی از پلیمرهای خاص و مستحکمی استفاده می گردد که به جای الکترولیت ها به کار می فرایند و انتقال الکترون ها بین آند و کاتد را تسهیل می نمایند. با توجه به اینکه در فرایند مذکور از یون های حاوی پروتون هم استفاده می گردد به باتری های یادشده باتری های پروتونی هم می گویند.

باتری هایی که فعلا بدین شکل فراوری شده 60 میلی آمپری هستند و شارژ کامل آنها در 100 ثانیه صورت می گیرد. امید است این ظرفیت در آینده نزدیک افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1011

به "فراوری باتری پروتونی سازگار با محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری باتری پروتونی سازگار با محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید