کوشش ترامپ برای به انحصار در آوردن واکسن آلمانی کرونا

به گزارش مسافرت رو، یک روزنامه آلمانی به نقل از محافل دولتی آلمان از کوشش دونالد ترامپ برای فریب اقتصادی محققان آلمانی که برای ساخت واکسن کرونا کوشش می نمایند اطلاع داد تا بتواند این واکسن را به انحصار ایالات متحده درآورد.

کوشش ترامپ برای به انحصار در آوردن واکسن آلمانی کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می خواهد محققان آلمانی که برای فراوری واکسن بیماری همه گیر کرونا کوشش می نمایند را با پول فریب داده و به سمت خود بکشاند.

به گزارش روزنامه دی ولت، بین آلمان و آمریکا مناقشاتی بر سر یک شرکت که بر روی فراوری واکسن کرونا کار می نماید به راه افتاده است.

به نوشته روزنامه دی ولت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کوشش می نماید دانشمندان آلمانی که بر روی این پروژه کار می نمایند را با یاری های اقتصادی بالا به سمت آمریکا بکشاند و یا این دارو را به انحصار کشور خود درآورد.

روزنامه دی ولت آلمان این خبر را با استناد به محافل دولتی در برلین منتشر نموده است. بر اساس این گزارش رئیس جمهور آمریکا مبلغ بالایی را برای به انحصار درآوردن این واکسن فراوریی برای کشورش اختصاص می دهد.

این روزنامه با استناد به اطلاعات محافل دولتی آلمان نوشت: ترامپ هر کار ممکنی را انجام می دهد تا این واکسن را برای آمریکا و تنها برای ایالات متحده فراهم کند.

وزارت بهداشت آلمان در پاسخ به سوال خبرگزاری آلمان در این باره گفت که دولت فدرال آلمان بسیار علاقمند است که واکسن و مواد موثر علیه ویروس کرونا همچنین در آلمان و در اروپا ساخته گردد. به همین دلیل دولت آلمان با شرکت CureVac در ارتباط جدی است.

به نوشته روزنامه دی ولت، آلمان کوشش می نماید این شرکت را با پیشنهادات اقتصادی خود حفظ کند. به گزارش روزنامه دی ولت این شرکت آلمانی مشترکا با انستیتو پاول-ارلیش آلمان برای ساخت واکسن و داروی های بیوشیمیایی برای مقابله با این بیماری همکاری می نمایند.

این شرکت امیدوار است که حداکثر تا ماه جولای یک واکسن آزمایشی را فراوری کند و بعد از آن تایید نهادهای نظارتی برای آزمایش آن بر روی انسان ها را دریافت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 927

به "کوشش ترامپ برای به انحصار در آوردن واکسن آلمانی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ترامپ برای به انحصار در آوردن واکسن آلمانی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید