ترامپ: هیأت نمایندگی ایران می تواند به نیویورک بیاید

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که آیا حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به نیویورک سفر خواهد نمود یا خیر، گفت: من واقعاً نمی دانم. به من ارتباط ندارد، به خودش بستگی دارد. باید ببینیم چه پیش می آید.

ترامپ: هیأت نمایندگی ایران می تواند به نیویورک بیاید

ترامپ در ادامه اضافه کرد: من اجازه خواهم داد آنها [به نیویورک] بیایند. اگر به من مربوط باشد، اجازه می دهم بیایند. نظر من همواره این بوده که سازمان ملل، مهم است. این سازمان پتانسیل فراوانی دارد. اگر کسی بخواهد بیاید من مانع ورودش نمی شوم، بنابراین به خودشان بستگی دارد.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پیش از کوشش این سازمان برای حل مشکل صدور ویزای مقامات ایرانی جهت شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی در نیویورک آمریکا اطلاع داد.

در این ارتباط گوترش گفت: ما در ارتباط با کشور میزبان(آمریکا) هستیم تا مسائل مربوط به صدور ویزا را حل کنیم و امیدوارم این مشکل حل گردد.

اظهارات دبیرکل سازمان ملل پس از آن صورت گرفت که بعضی رسانه ها از عدم وصول ویزای آمریکا برای مقامات ایرانی جهت شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل اطلاع دادند و گفتند: تأخیر دولت آمریکا در صدور ویزا ممکن است باعث عدم حضور روحانی در رویداد بین المللی سالانه و دیپلماتیک سازمان ملل گردد.

مطابق ماده 12 موافقتنامه مقر که بین دولت آمریکا به عنوان دولت میزبان و سازمان ملل امضا شده، آمریکا قطع نظر از نوع روابط خود با دولت های عضو سازمان ملزم به تسهیل تردد نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 506

به "ترامپ: هیأت نمایندگی ایران می تواند به نیویورک بیاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: هیأت نمایندگی ایران می تواند به نیویورک بیاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید