تجمع دیپلمات ها در مقابل دادگاه تبعه کانادایی متهم به جاسوسی از چین

به گزارش مسافرت رو، دیپلمات ها و خبرنگاران رسانه کشورهای مختلف در مقابل دادگاه مایکل کوریگ تبعه کانادایی که به جاسوسی از چین متهم شده، تجمع کردند و خواهان آزادی وی شدند.

تجمع دیپلمات ها در مقابل دادگاه تبعه کانادایی متهم به جاسوسی از چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش روزنامه گاردین، دادگاه کوریگ دومین تبعه کانادایی که به مدت بیش از دو سال در چین به اتهام جاسوسی بازداشت است، با تجمع دیپلمات ها و خبرنگاران در مقابل دادگاه برگزار گردید.

این درحالی است که چند روز گذشته آمریکا در جریان مذاکرات مقام های ارشد پکن و واشنگتن در ایالت آلاسکا، در این مورد ابراز نگرانی نموده بودند.

یک دیپلمات ارشد کانادایی گفت که از دسترسی وی به دادگاه کوریگ در پکن در روز دوشنبه جلوگیری شده است. این مساله تداعی کننده صحنه های روز آدینه است هنگامی که دادگاه مایکل اسپاور دیگر تبعه کانادایی روز آدینه پشت درهای بسته انجام شد و تنها چند ساعت به طول انجامید.

کوریگ که از او با عنوان دیپلمات پیشین کانادایی یاد می گردد، به اتهام جاسوسی از اسرار دولتی و اطلاعاتی و اسپاور به اتهام جاسوسی از اسرار دولتی و ارسال غیرقانونی آنها به نیروهای خارجی در دسامبر 2018 دستگیر شدند و در صدد استرداد او به آمریکا برآمد.

دستگیری این دو مدتی کوتاه پس از بازداشت منگ وانژو مدیر اقتصادی شرکت مخابراتی هوآوی به خاطر نقض تحریم های آمریکا صورت گرفت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1630

به "تجمع دیپلمات ها در مقابل دادگاه تبعه کانادایی متهم به جاسوسی از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع دیپلمات ها در مقابل دادگاه تبعه کانادایی متهم به جاسوسی از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید