به کیش سفر نکنید؛ امکانات درمانی کم است ، شیوع کرونا کیش را به شرایط بحرانی می رساند

به گزارش مسافرت رو، در پی شیوع کرونا در کشور استان هرمزگان و جزایر مهم گردشگری آن از جمله قشم و کیش بی نصیب از این ویروس همه گیر نمانده به گونه ای که این روزها شرایط جزیره کیش نیز به شرایط بحرانی رسیده است.

به کیش سفر نکنید؛ امکانات درمانی کم است ، شیوع کرونا کیش را به شرایط بحرانی می رساند

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت هدایت از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

سخنگوی شورای سلامت کیش در همین خصوص صبح 27 اسفندماه در جمع خبرنگاران، اضافه نمود: با اضافه شدن 8 مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش مبتلایان به 21 نفر رسیدند.

دکتر محمدرضا رضانیا با اشاره به اینکه از ابتدا شیوع بیماری کرونا تا به امروز 54 نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان کیش بستری شده اند، اظهار داشت: از این تعداد 21 نفر مثبت، 2 نفر در بیمارستان بستری، 17 نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند و دو نفر نیز متأسفانه فوت کردند.

وی ادامه داد: از 54 نفر مشکوک نیز 20 نفر جواب آزمایششان منفی بوده است و مابقی نیز منتظر جواب آزمایش هستند.

سخنگوی شورای سلامت کیش بیان نمود: این جهش آماری در یک روز اتفاق نیفتاده است و جواب آزمایش ها با تأخیر به دست ما رسیده است ولی این نشان می دهد که ظرفیت آلودگی در جزیره به علت مسافرت ها بالاست.

وی با اشاره به اینکه مردم در خانه بمانند تا زنجیره انتقال از بین برود، اظهار داشت: احتمال اینکه در فروردین ماه شاهد آلودگی بالایی در جزیره کیش باشیم، وجود دارد و باید بدانیم که ظرفیت درمانی جزیره کیش نیز در حدی نیست که هم زمان جوابگوی تعداد زیادی بیمار آلوده به ویروس کرونا باشد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شب گذشته(26 اسفندماه) در جمع خبرنگاران گفت: از زمان شروع شیوع کرونا در کشور تا به امروز 817 نفر با بیماری حاد تنفسی (آنفلوانزا، ذات الریه، مشکوک به کرونا و ...) در استان هرمزگان داشته ایم که از 497 نفر به عنوان افراد مشکوک تست کرونا گرفته شده است.

دکتر حسین فرشیدی اضافه نمود: 106 مورد مثبت ابتلا به کرونا تا 26 اسفندماه نیز در هرمزگان شناسایی که 16 مورد جدید به آن اضافه شده است.

وی شرح داد: 8 نفر مبتلای جدید در کیش نیز از سوی وزارت بهداشت و درمان نیز آزمایششان مثبت اعلام شده که شرایط آن را بحرانی کرده و شمار مبتلایان را در این جزیره را به 21 نفر رساند.

فرشیدی بیان نمود: از مجموع 106 فرد مبتلا شده در هرمزگان، تا به امروز 88 نفر پس از بهبودی از بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

وی با اشاره به اینکه طی 24ساعت اخیر مورد تازه ای از فوت بر اثر کرونا نداشته ایم و شمار فوت شدگان همان 9 نفر است، اظهار داشت: بندرعباس نیز با 7 ابتلای جدید به 58 مبتلا رسیده است و یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در بندرخمیر نیز داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان های هرمزگان را بندرعباس 58، کیش 21، قشم 12، بندرلنگه 3، رودان 3، میناب 2، پارسیان 2، بستک 2، حاجی آباد 1، جاسک 1 و بندرخمیر 1 اعلام کرد.

منبع: چمدان
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 959

به "به کیش سفر نکنید؛ امکانات درمانی کم است ، شیوع کرونا کیش را به شرایط بحرانی می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کیش سفر نکنید؛ امکانات درمانی کم است ، شیوع کرونا کیش را به شرایط بحرانی می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید