بهره گیری از ظرفیت اجلاس امرو در عمان برای برطرف تحریم ها

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: وزیر بهداشت از بهره گیری از ظرفیت اجلاس امرو در عمان برای برطرف تحریم ها اطلاع داد.

بهره گیری از ظرفیت اجلاس امرو در عمان برای برطرف تحریم ها

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در بدو ورود به عمان اظهارداشت: در اجلاس مشترک وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی که در کشور عمان در حال برگزاری است، کشورهای دوست شرکت می نمایند تا درباره تجربه ها و مسائلشان بحث و گفتگو نمایند.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است، اضافه کرد: به خاطر روابط خیلی خوبی که با عمان داریم از طرف وزیر بهداشت این کشور به این اجلاس دعوت شدیم. البته از طرف مسئول منطقه ای سازمان بهداشت جهانی هم این دعوت اجرا شده است.

هاشمی درباره محتوای سخنرانیش در اجلاس مشترک وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی گفت: یک بخشی از سخنرانی من درباره موفقیت های کشورمان در عرصه های پزشکی و درمان است به ویژه درباره ریشه کنی فلج اطفال که به همت همکاران ما در سالهای گذشته تجارب ارزنده ای کسب شده است.

وی اضافه کرد: درباره این تجربه کشورمان نیز در این اجلاس گزارش می دهیم و هم اعلام آمادگی می کنیم تا برای بعضی از کشورهایی که امروز گرفتار هستند از هر گونه یاری های حرفه ای که لازم باشد دریغ نخواهیم کرد.

هاشمی گفت: بخش دیگر برنامه این سفر مربوط به هماهنگی هایی است که بین گروه جی 5 یعنی ایران، عراق، پاکستان، افغانستان و سازمان بهداشت جهانی باید صورت می پذیرد.

وی اضافه کرد: در حاشیه این اجلاس درباره مسائلی که داریم به ویژه با همسایگانمان و بیماری های واگیر که گاهی اوقات ممکن است دامن گیر کشورمان گردد و نیز در خصوص ایدز و مسائلی که در این منطقه هست به بحث و گفتگو می پردازیم.

وزیر بهداشت همچنین از برگزاری نشست های دو جانبه و چند جانبه بین وزرای بهداشت کشورهای شرکت نماینده در عمان اطلاع داد.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا درباره وبا و مهاجران غیرقانونی از کشور افغانستان نیز به رایزنی خواهید پرداخت، گفت: حتماً، هم با مسئولان سازمان بهداشت جهانی و هم با همسایگانمان صحبت می کنیم که امیدواریم موثر واقع گردد. بایستی آرزو کرد که هیچ کسی مبتلا به وبا نگردد وگرنه با مرز طولانی که ما با همسایگان داریم هر سال از این قبیل مسائل هست.

هیچ نگرانی درباره بیماری وبا در کشور وجود ندارد

هاشمی گفت: خوشبختانه درباره وبا تجربه ایران زیاد شده به نحوی که سال جاری خیلی خوب عمل شد. هر چند هم اکنون نیز هوا در حال خنک شدن است و هیچ نگرانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت همچنین درباره بحث تحریم دارو نیز گفت: ما تقریباً مسئله ای سر تحریم ها نداریم. بالاخره همانطور که بارها از تریبون های رسمی گفته شده خوشبختانه به اندازه کافی تجربه کسب شده است و در دنیای امروز تحریم معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه در خصوص دارو و تجهیزات محدودیت خیلی کمتر است، گفت: مسائل بیشتر به خاطر ارسال پول است. ما از همه ظرفیت هایی که وجود دارد برای حل این مسئله استفاده می کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 316

به "بهره گیری از ظرفیت اجلاس امرو در عمان برای برطرف تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از ظرفیت اجلاس امرو در عمان برای برطرف تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید