برکناری 100 ائمه جماعت عربستانی به اتهام عدم همراهی با سیاست بن سلمان

به گزارش مسافرت رو، خبرگزاری خبرنگاران-وزارت امور اسلامی عربستان سعودی، دستور به برکناری 100 خطیب و امام جماعت مساجد به جرم عدم همراهی با تروریستی خواندن اخوان المسلمین، داد.

برکناری 100 ائمه جماعت عربستانی به اتهام عدم همراهی با سیاست بن سلمان

به گزارش خبرنگاران، وزارت امور اسلامی عربستان سعودی 100 امام جماعت و خطیب مساجد را در منطقه مکه و القصیم به جرم اینکه حاضر به همراهی با اعلامیه تروریستی خواندن اخوان المسلمین نشده اند، برکنار کرد.

به نوشته وبسایت مستقبل بلا ظلم یک منبع دولتی در این باره گفت که وزارت امور اسلامی عربستان سعودی با هیچ فردی که بر خلاف توصیه ها عمل کند، تعارف ندارد.

عبداللطیف آل الشیخ وزیر امور اسلامی عربستان، از تمامی خطیبان و ائمه جماعات خواسته است تا در مورد آن چه تأثیر منفی گروه اخوان المسلمین در جوامع اسلامی دارد، سخنرانی نمایند.

طبق سندی که مجتهد افشاگر معروف عربستانی در 30 آبان ماه منتشر کرد، وزارت ارشاد و امور اسلامی سعودی در نامه ای به بخش های تحت امر خود خواهان جمع آوری اطلاعات از خطیبان مساجد و علمایی شده که حاضر نشد اند، بیانیه اخیر هیأت علمای سعودی در تروریستی خواندن اخوان المسلمین را در مساجد قرائت نمایند.

در تاریخ 27 آبان هیأت کبار العلمای عربستان سعودی به تبعیت از دولت این کشور که پیشتر گروه اخوان المسلمین را به همراه حزب الله لبنان تروریستی خوانده بود، گروه اخوان را گروهی تروریستی خواند و ادعا کرد که این گروه نماینده شیوه اسلام نیست و اقداماتش تفرقه افکنانه، خشونت بار و حامی تروریسم است.

پاکسازی روحانی ها، مفتی ها و خطیبان مساجد از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان در سال 2017، به طور بی سابقه ای تشدید شده است و طبق آخرین اطلاعات بیش از چهار هزار شخصیت دینی عربستانی در زندان ها به سر می برند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1449

به "برکناری 100 ائمه جماعت عربستانی به اتهام عدم همراهی با سیاست بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری 100 ائمه جماعت عربستانی به اتهام عدم همراهی با سیاست بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید