اولین گام قرنطینه در آلمان، ایالت بایرن قرنطینه کامل می گردد

به گزارش مسافرت رو، نخست وزیر ایالت بایرن از قرنطینه کامل این منطقه از روز شنبه برای مقابله با شیوع کرونا خبر داده و خاطرنشان کرد که به زودی این محدودیت های گسترده در سراسر آلمان هم اعمال خواهد شد.

اولین گام قرنطینه در آلمان، ایالت بایرن قرنطینه کامل می گردد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، ایالت بایرن به عنوان اولین ایالت آلمان قرنطینه کامل خانگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را در پیش می گیرد.

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن این خبر را امروز اعلام نموده و در سخنانی گفت که ن هتنها محدودیت های خروج گسترده اعمال خواهد شد، بلکه همه شهروندان باید در کوتاه مدت خود را برای محدودیت های گسترده آماده نمایند.

زودر با اعلام قرنطینه کامل در بایرن در عرض 14 روز آینده همچنین از اعمال این محدودیت های گسترده در سایر ایالت های آلمان در روزهای آینده اطلاع داد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در 14 روز آینده تمام رستوران ها ، کافه ها، مغازه ها و فروشگاه های غیر خوراکی که تا امروز باز بودند در این ایالت آلمان بسته خواهند شد.

بعضی ایالات آلمان از این رویکرد زودر حمایت نموده و برای بعضی هم این اقدام تعجب آور بوده است. رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم در یک تبادل نظر اعلام نموده که دولت و ایالات آلمان قرار است در یک جلسه در عصر روز یکشنبه درباره قرنطینه کامل این کشور برنامه ریزی و مشاوره نمایند.

با این همه اقدامات دولت ایالتی بایرن برای قرنطینه کامل این ایالت دفتر صدر اعظم آلمان را هم غافلگیر کرد. استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان از این تصمیم ایالت بایرن ابراز غافلگیری نموده است.

نخست وزیر ایالت بایرن در عین حال تاکید نمود که نمی خواهد به ایالات دیگر بگوید که چه کار نمایند.

وی درباره محدودیت های اعمال شده در بایرن برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: ترک محل سکونت از روز شنبه تنها با ارائه دلایل ضروری مجاز خواهد بود.

زودر روز پنج شنبه تهدید نموده بود که اگر شهروندان به محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا پایبند نباشند قرنطینه کامل را در پیش خواهد گرفت.

شمار مبتلایان به کرونا از روز پنج شنبه در ایالت بایرن با 35 درصد افزایش به 817 نفر و شمار قربانیان ابتلا به این بیماری هم با 50 درصد افزایش به 15 نفر رسیده است.

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم به هفته نامه اشپیگل گفته است: ما آخر هفته جاری رفتارهای مردم را آنالیز خواهیم کرد. شنبه یک روز مهم است که ما توجه ویژه ای به آن خواهیم داشت.

قرار است روز یکشنبه صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات مختلف آلمان نشستی را در این رابطه برگزار نمایند و در این باره تصمیم گیری نمایند. قرنطینه کامل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آلمان به دلیل کاهش گسترده حقوق شهروندی بسیار بحث برانگیز است.

حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی آلمان قرنطینه کامل را راه حل درستی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نمی داند.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در کشور آلمان تا به حال 18328 نفر به کرونا مبتلا شده و 52 نفر هم تا به حال بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 948

به "اولین گام قرنطینه در آلمان، ایالت بایرن قرنطینه کامل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گام قرنطینه در آلمان، ایالت بایرن قرنطینه کامل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید