اهدای جایزه ویژه هیات داوران به کارگردان نت های مسی یک رویا

به گزارش مسافرت رو، رضا فرهمند کارگردان مستند نت های مسی یک رویا جایزه ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی فیلم بلند مستند جشنواره المپیای یونان را کسب کرد.

اهدای جایزه ویژه هیات داوران به کارگردان نت های مسی یک رویا

بیست و دومین جشنواره المپیای یونان با معرفی آثار برتر و اهدای جوایز در بخش های مختلف به کار خود انتها داد. فیلم مستند نت های مسی یک رویا به تهیه نمایندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند توانست در این جشنواره جایزه ویژه هیات داوران را در بخش کارگردانی فیلم بلند مستند، کسب کند.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره آمده است: این جایزه تقدیم می گردد به فیلمی که بر حق داشتن رویا برای بچه ها تاکید می نماید و به آنها، مخصوصا در شرایط ویژه ای مثل جنگ تاکید می نماید.

مستند نت های مسی یک رویا درباره مَلّوک، پسری 10 ساله است که با دوستانش سیم های مسی خانه های ویران شده در جنگ را برای گذران زندگی جمع می نمایند و می فروشند اما شوق رسیدن به آرزویی بچه هاه، گرمای امید را در دل آنها زنده می نماید و به خرابه ها و ویرانه ها رنگ و شادی می بخشد.

این فیلم پیش از این نیز در جشنواره هایی نظیر لوکارنو، آسیا پاسیفیک، جایزه عظیم هارل آمریکا و DMZ کره جنوبی، حضور داشته است.

پخش بین المللی این فیلم با ArtHouse Cinematheque در کانادا با مدیریت مرجان علیزاده است.

جشنواره فیلم المپیا یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی کشور یونان است که هر ساله در شهر پیرگوس برگزار می گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 977

به "اهدای جایزه ویژه هیات داوران به کارگردان نت های مسی یک رویا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای جایزه ویژه هیات داوران به کارگردان نت های مسی یک رویا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید