اندونزی پیچیده ترین انتخابات سراسری دنیا را برگزار می نماید

به گزارش مسافرت رو، موسسه تحقیقاتی لووی اعلام نمود:انتخابات سراسری اندونزی که قرار است هفته آینده برگزار گردد، یکی از بزرگترین و پیچیده ترین انتخابات یکروزه همزمان درجهان است که به دلیل وسعت و پیچیدگی انتخابات مدل دیگری از آن در جهان وجود ندارد.

اندونزی پیچیده ترین انتخابات سراسری دنیا را برگزار می نماید

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران،علاوه براین اندونزی بزرگترین انتخابات مستقیم ریاست جمهوری در دنیا را نیز همزمان با انتخابات بسیار گسترده پارلمانی خود برگزار خواهد نمود.

چهارمین انتخابات مستقیم ریاست جمهوری اندونزی روز 17 آوریل امسال میلادی (28 فروردین) همزمان با انتخابات سراسری پارلمانی در بزرگترین کشور مسلمان و چهارمین کشور پرجمعیت دنیا با بیش از 260 میلیون میلیون نفر در وسعت گسترده 17 هزار جزیره برگزار خواهد شد.

این موسسه تحقیقاتی استرالیایی با انتشار گزارشی دراین زمینه نوشت:اگرچه رئیس جمهوری کنونی جوکو ویدودو در مبارزه سیاسی علیه رقیب دیرین خود ژنرال بازنشسته پرابوو سوبیانتو در نظرسنجی های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز است اما به نظر می رسد در صورتی که جوکوی دراین انتخابات پیروز واقعی میدان باشد و پیروز به ورود به دور دوم و نهایی ریاست جمهوری خود گردد، احتمالا اقدامات گسترده و ویژه ای را برای توسعه اصلاحات سیاسی،حقوقی و مالی برای اندونزی انجام نخواهد داد.

تحلیلگران این اندیشکده استرالیایی معقتدند: اما برخلاف این نگرانی ها، این امید نیز وجود دارد که نسل جدیدی از سیاستمداران خارج از گردونه الیت سیاسی کنونی درصدد هستند تا راه جوکوی را برای تداوم اصلاحات در بخش های مختلف سیاسی، مالی و اجتماعی و فرهنگی آن گونه که وی در دور اول ریاست جمهوری اش آغاز کرد، ادامه دهند.

این تحلیلگران می گویند:آینده اندونزی به این موضوع بستگی دارد که برنده انتخابات به چه میزان از آرای خود درایجاد اصلاحات مورد احتیاج در سیستم دموکراسی معیوب این کشور استفاده کند.

براساس گزارش کمیسیون برگزار نماینده انتخابات در روز انتخابات همزمان دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزار می گردد.

انتخابات سراسری 2019 اندونزی

طبق گزارش این کمیسیون، 193 میلیون نفر از افزون بر 260 میلیون نفر جمعیت اندونزی را جامعه انتخاباتی دارای حق رای تشکیل می دهند که قرار است با حضور در 800 هزار پایگاه انتخاباتی درسراسر 17 هزار جزیره این کشور به رئیس جمهوری آینده و معاون وی رای دهند.

میلیون ها اندونزیایی در بزرگترین انتخابات مستقیم ریاست جمهوری دنیا رئیس جمهوری خود را دریک فرایند انتخاباتی برمی گزینند تا وی نیز بزرگترین کابینه دنیا را تشکیل دهد.

برای نخستین بار در تاریخ اندونزی انتخابات در همان روز معین شده بدون تاخیر برگزار می گردد.

انتخابات پارلمانی اندونزی نیز شامل انتخابات مجالس علیا و سفلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار می گردد. علاوه بر این انتخابات مجالس استانی و منطقه ای نیز درهمین روز انجام می گردد.

براساس گزارش های اعلام شده قرار است 245 هزار داوطلب نمایندگی مجالس مختلف اندونزی برای کسب بیش از 20 هزار جایگاه در مجالس مختلف فدرالی و استانی و منطقه ای با یکدیگر به رقابت بپردازند.

بیش از 40 نفر از واجدان شرایط انتخابات را افراد دارای سن 17 تا 35 سال تشکیل می دهند. بنابراین رقبای این انتخابات کوشش گسترده ای برای جذب آرای جوانان به کار گرفته اند.

اندونزیایی ها چهارمین کاربران پرجمعیت دنیا در شبکه های اجتماعی به ویژه فیس بوک هستند و از این رو هر دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری در شبکه های اجتماعی تبلیغات گسترده ای را راهنمایی می نمایند.

طبق گزارش لووی 20 سال پس از سقوط دولت اقتدارگرای سوهارتو در اندونزی، برگزاری انتخابات آزاد، منصفانه و آرام به یک نرم سیاسی در این کشور تبدیل شده است. در سال های گذشته نسل جدیدی از رهبران سیاسی ملی و محلی پرکار از جمله جوکو ویدودو 57 ساله به عرصه قدرت ورود نموده اند که بیش از گذشته نیز جوابگو هستند، اما سیستم دموکراسی سیاسی هنوز دراین کشور هنوز دارای چالش های بسیاری بوده و معیوب است.

این موسسه درعین حال تاکید نمود اما برطرف مسائل کنونی در چهارمین کشور پرجمعیت دنیا با ویژگی ها چند نژادی، چند مذهبی احتیاج به زمان طولانی تری برای تحقق دارد اما این کشور دراین جهت درحال گام برداشتن است.

طبق گزارش موسسه لووی روند انتقال به دموکراسی در اندونزی بسیار بیشتر و پیروزیت آمیز تر از بعضی همسایگان این کشور در جنوب شرق آسیا مانند میانمار و تایلند و همچنین اکثر کشورهای دارای بهار عربی بوده است.

رقبای انتخابات ریاست جمهوری 2019 اندونزی

جوکو ویدودو از پنج سال پیش در اندونزی به قدرت رسید و پس از 5سال زمامداری قرار است با پرابوو در انتخابات ریاست جمهوری 2019 اندونزی درهفته آینده به رقابت بپردازد.

ویدودو از اکتبر 2014 میلادی با به دست آوردن 53.1 درصد آرا، توانست مسند ریاست جمهوری اندونزی را برای دوره ای پنج ساله در اختیاربگیرد و کابینه 34 نفره خود را تشکیل دهد.

طبق قوانین این کشور سن رای دادن در اندونزی 17 سال است و تمام افرادی که ازدواج نموده یا طلاق گرفته باشد نیز می تواند بدون محدودیت سنی در انتخابات شرکت کند

انتخابات پارلمانی نیز در اندونزی هر پنج سال یکبار برگزار می گردد.

با تور بالی همراه شوید.

جوکوی پس ازسوسیلو بامبانگ یدهویونو، در دوره نخست ریاست جمهوری خود، با برنامه ریزی مالی پیروز شد نرخ فقر از 11 درصد به کمتر از 10 درصد دراین کشور برساند.

رشد مالی این کشور نیز در این دوره به نرخ متوسط 5 درصد رسید که گرچه این رقم کمتر از وعده داده شده جوکوی (7 درصد) بود اما نزدیکی زیادی به نرخ رشد مالی کشورهای جنوب شرق آسیا دارد.

جوکوی، معروف امین ساله و یکی از بانفوذترین رهبران مذهبی دراین کشور را به عنوان معاون خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری معرفی نموده است.

معروف امین رهبر نهضت العلمای، بزرگترین سازمان اسلامی و رئیس شورای علمای اندونزی است.

پرابوو سوبیانتو رقیب67 ساله و دیرین جووکوی ژنرال بازنشسته از ارتش این کشور است. وی نامز معاونت ریاست جمهوری مگاواتی سوکارنوپورتی در سال 2009 اندونزی بود که این انتخابات با پیروزی یدهویونو به سرانجام رسید.

وی رقیب جوکوی در انتخابات ریاست جمهوری 2014 نیز بود که در این رقابت های پرهزینه نیز مغلوب گردید.

پرابوو، اونو ساندیاگو 49 ساله و تاجر و سرمایه گذار معروف اندونزیایی را به عنوان معاون خود در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2019 اندونزی معرفی نموده است. وی از سال 2015 با پیوستن به حزب گریندرا پرابوو به عنوان مشاور، وارد عرصه سیاست در اندونزی شد.

برنده احتمالی انتخابات اندونزی کیست؟

طبق گزارش های رسانه ای برگرفته از تحقیقات مراکز افکارسنجی مختلف، جوکوی در 9 نظرسنجی که در ماههای اخیر در خصوص رقابت های انتخابات ریاست جمهوری2019 برگزار شده از رقیب خود پرابوو جلوتر بوده است.در مجموع ویدودو رئیس جمهور کنونی در این نظرسنجی ها 54 درصد آرای اندونزیایی ها و پرابوو 33 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

با این وجود عرصه انتخابات در کشورهای مختلف دنیا با ناشناخته های بسیاری همراه است و این مردم اندونزی هستند که پیروز اصلی این میدان را هفته آینده معین می نمایند، تا رئیس جمهوری جدید زمامداری 5 سال آینده این کشور را برعهده داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 227

به "اندونزی پیچیده ترین انتخابات سراسری دنیا را برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی پیچیده ترین انتخابات سراسری دنیا را برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید