اندونزی اجرای مانور مشترک نظامی با استرالیا را متوقف کرد

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: فرمانده ارتش اندونزی تاکید نمود با توجه به تشدید تنش ها با استرالیا بر سر مساله جاسوسی مانور نظامی مشترک اندونزی با استرالیا متوقف شده است.

اندونزی اجرای مانور مشترک نظامی با استرالیا را متوقف کرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ متوقف شدن مانور نظامی مشترک اندونزی و استرالیا در شرایطی است که افشای اطلاعات و اسنادی که نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی استرالیا اقدام به جاسوسی و شنود مکالمات تلفنی رئیس جمهور اندونزی و بعضی وزرای این کشور نموده اند، موجب افزایش تنش ها در روابط دو کشور شده است.

بر اساس این گزارش مردم خشمگین اندونزی نیز در اعتراض به این اقدامات دولت استرالیا پرچم این کشور را به آتش کشیدند. رئیس جمهور اندونزی نیز روز گذشته تاکید نمود، همکاری ها با استرالیا در بعضی زمینه ها شامل قاچاق انسان، مانورهای نظامی و تبادل اطلاعات متوقف شده است. فرمانده ارتش اندونزی نیز تاکید نمود، در شرایطی که آنان هیچ اعتمادی به ما ندارند چه دلیلی برای ادامه همکاری های نظامی با استرالیا وجود دارد.

وی اضافه کرد، مانور مشترک نظامی استرالیا و اندونزی در منطقه داروین که قرار بود تا روز یکشنبه آینده ادامه داشته باشد متوقف شده و جنگنده های اف 16 اندونزی به این کشور بازگشته اند.روابط اندونزی و استرالیا که در طول تاریخ با تنش های زیادی روبرو بوده است در هفته های اخیر پس از افشای فعالیت های جاسوسی استرالیا بر ضد اندونزی بیش از پیش متشنج شده است.

تازه ترین اسناد منتشره از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا نشان می دهد که سرویس های جاسوسی استرالیا کوشش زیادی را برای شنود مکالمات تلفنی رئیس جمهور اندونزی و همسر وی طی سال های اخیر انجام داده اند. اسناد فاش شده از سوی اسنودن همچنین نشان می دهد که سفارتخانه های استرالیا در کشورهای آسیایی برای اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا مورد استفاده قرار می گرفته است.

اندونزی نزدیکترین همسایه استرالیا در آسیا و متحد استراتژیک و راهبردی این کشور به شمار می رود.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 342

به "اندونزی اجرای مانور مشترک نظامی با استرالیا را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی اجرای مانور مشترک نظامی با استرالیا را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید