المرزوقی به شکست در انتخابات تونس اذعان کرد

به گزارش مسافرت رو، رئیس جمهور پیشین تونس با اذعان به شکست در انتخابات ریاست جمهوری، نتایج انتخابات را ناامیدکننده خواند.

المرزوقی به شکست در انتخابات تونس اذعان کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، المنصف المرزوقی رئیس جمهور پیشین تونس به دنبال گزارش یک موسسه درباره نتایج اولیه انتخابات، به شکست در انتخابات اذعان کرد.

المرزوقی در این باره گفت که نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ناامیدکننده است.

وی اضافه نمود که مسئولیت شکست در متقاعد کردن رأی کنندگان در مورد برنامه های خود برای رهبری تونس در پنج سال آینده را می پذیرد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، گزارش یک موسسه غیردولتی موسوم به سیگما کُنسای از نتایج اولیه انتخابات تونس حاکی از این است که قیس سعید و نبیل القروی به دور دوم انتخابات راه یافته اند.

بنابر این گزارش، قیس سعید 19.5 درصد آراء را کسب نموده و القروی رئیس حزب قلب تونس با کسب 15.5 درصد آراء در صندلی دوم، عبدالفتاح مورو از حزب اسلام گرای النهضه با کسب 11 درصد آراء در صندلی سوم و عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع سابق تونس با کسب 9.4 درصد آراء در مرتبه چهارم قرار گرفته است.

انتخابات روز یکشنبه دومین انتخابات ریاست جمهوری تونس پس از انقلاب سال 2011 است که به سرنگونی رژیم بن علی و متواری شدن وی به عربستان سعودی منجر شد.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری تونس، هفدهم نوامبر (2019) برگزار گردد اما مرگ الباجی قائد السبسی رئیس جمهور فقید این کشور، انتخابات را جلو انداخت.

25 جولای گذشته در 92 سالگی درگذشت و طبق قانون که مقرر نموده طی مهلت 90 روزه رئیس جمهور جدید انتخاب گردد، محمد الناصر رئیس مجلس مسئولیت های او را بر عهده گرفت.

السبسی دومین رئیس جمهور تونس بعد از انقلاب 2011 است. المنصف المرزوقی اولین رئیس جمهور بود که البته به شکل غیرمستقیم انتخاب شده بود.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 487

به "المرزوقی به شکست در انتخابات تونس اذعان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المرزوقی به شکست در انتخابات تونس اذعان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید