اعلام آمادگی اندونزی برای شرکت در مذاکرات صلح افغانستان

به گزارش مسافرت رو، سفیر اندونزی در کابل بیان کرد که کشورش آماده است تا نقش مهمی در پیشبرد مذاکرات صلح میان دولت و طالبان افغانستان ایفا نماید.

اعلام آمادگی اندونزی برای شرکت در مذاکرات صلح افغانستان

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از افغانستان تایمز، آنشوری تاج الدین سفیر اندونزی در کابل گفت: آماده ایم تا نقش مهمی در پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان با طالبان ایفا کنیم.

تاج الدین اضافه نمود: اندونزی همیشه از افغانستان در روند صلح حمایت می نماید.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که نسبت به کوشش های برقراری صلح افغان ها توسط سازمان همکاری های اسلامی خوشبین است، اما تغییری در شروط خود در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح نمی دهیم.

این مقام آمریکایی اضافه نمود: زمانی که طالبان به خشونت خود انتها دهد، آماده ایم تا هر گونه راه چاره سیاسی برای برطرف اختلافات بین دولت و طالبان را بپذیریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: طالبان باید به رابطه خود با تروریست های بین المللی انتها دهد، قانون اساسی افغانستان، حقوق زنان و اقلیت ها را نیز بپذیرند.

نمایندگان چهار کشور افغانستان، آمریکا، چین و پاکستان پنج بار نشست برگزار کردند تا راه چاره مناسبی برای انتها دادن جنگ و صلح با طالبان پیدا نمایند اما طالبان افغانستان با انتشار بیانیه ای از شرکت در این مذاکرات امتناع کردند.

دولت افغانستان با ابراز ناامیدی از پاکستان در انجام دادن به تعهدات خود اعلام نمود که دیگر از پاکستان برای برقراری صلح یاری نمی خواهد.

پاکستان نیز همیشه اتهامات پناه دادن به رهبران و فرماندهان طالبان را رد می نماید.

همچنین ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در افغانستان نیز گفته بود که اگر منافع تمام طرفهای شرکت نماینده از جمله افغانستان مورد احترام قرار گیرد، روسیه آماده است تا به مذاکرات صلح بپیوندد.

کابلوف اضافه نمود: روسیه مذاکرات چهار جانبه را ناکارآمد می داند و بر این باور است که این مذاکرات هیچ برنامه ای برای پیوستن به آن ندارد اگر چه مسکو آماده است تا شکل جدیدی را ایجاد کند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 490

به "اعلام آمادگی اندونزی برای شرکت در مذاکرات صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی اندونزی برای شرکت در مذاکرات صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید