اعتراف مکرون به شکنجه و قتل یک مبارز الجزایری توسط ارتش فرانسه

به گزارش مسافرت رو، رئیس جمهور فرانسه به جنایت ارتش این کشور در شکنجه و قتل یک مبارز آزادی طلب الجزایری اعتراف کرد.

اعتراف مکرون به شکنجه و قتل یک مبارز الجزایری توسط ارتش فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از شبکه فرانس 24، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به شکنجه و قتل یک مبارزه الجزایری به دست ارتش فرانسه اعتراف کرد.

مکرون روز سه شنبه اعتراف کرد که علی بومنجل، مبارز آزادی خواه الجزایری در طول جنگ استقلال این کشور شکنجه شده و سپس به قتل رسیده است. این اعتراف در حضور نوه های بومنجل صورت گرفت.

کاخ الیزه در بیانیه ای گفت: بومنجل در جریان نبرد الجزیره بدست ارتش فرانسه دستگیر و شکنجه شد و سپس در 23 مارس 1957 کشته شد. بر اساس این بیانیه، مکرون به نوه های بومنجل گفت: علی بومنجیل خودکشی نکرد. او شکنجه و سپس کشته شد.

این بیانیه می افزاید: پل اوسارسس، رئیس سابق اطلاعات فرانسه در الجزایر در سال 2000 اعتراف کرد که دستور مرگ بومنجل را داده و قتل را خودکشی اعلام نموده است.

رئیس جمهور فرانسه پیش از این تنها با تشکیل یک کمیته حقیقت یاب در مورد مبارزات دوران استقلال الجزایر موافقت نموده و هیچگاه حاضر به عذرخواهی از جنایات فرانسه در دوران استعمار این کشور نشده بود.

الجزایر بارها از فرانسه خواسته به درد و رنج هایی که در طول استعمار الجزایر بر مردم این کشور تحمیل نموده است به طور رسمی اذعان کند.

مکرون در دوران نامزدی ریاست جمهوری فرانسه گفته بود استعمار الجزایر از سوی فرانسه جنایت علیه بشریت بوده است.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1538

به "اعتراف مکرون به شکنجه و قتل یک مبارز الجزایری توسط ارتش فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف مکرون به شکنجه و قتل یک مبارز الجزایری توسط ارتش فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید