ادعا های ضد ایرانی مقامات پلیس کانادا

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: پلیس کانادا مدعی شد دو فرد دستگیر شده به اتهام کوشش برای از خط خارج کردن قطار مسافربری از سوی عناصر مرتبط با القاعده در ایران حمایت می شدند.

ادعا های ضد ایرانی مقامات پلیس کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی؛ پلیس کانادا خاطرنشان کرد مقامات امنیتی این کشور روز دوشنبه دو نفر را به اتهام کوشش برای انجام یک حمله تروریستی و از خط خارج کردن یک قطار مسافربری در کانادا دستگیر نموده است. بر اساس ادعاهای مطرح شده این دو نفر از سوی عناصر مرتبط به القاعده در ایران حمایت می شدند.

جیمز اقتصادیزیا، یکی از مقامات بلندپایه پلیس کانادا مدعی شد دو متهم به دست داشتن در حمله تروریستی با نام های رائد جاسر و شهاب الصغیر از سوی عناصر القاعده در ایران حمایت می شدند. البته وی در ادامه اضافه کرد اطلاعاتی مبنی بر اینکه این دو نفر برای انجام این حملات از سوی دولت ایران حمایت اقتصادی می شدند وجود ندارد.

پلیس کانادا خاطرنشان کرد که متهمان به برنامه ریزی برای انجام حمله تروریستی متهم شده اند. به عقیده پلیس این دو نفر مسلما برای انجام این حمله برنامه ریزی می کردند، هرچند الزاما آن را قریب الوقوع ندانستند.

هیچ یک از این متهمان شهروند کانادایی نبوده اما پلیس از اعلام ملیت اصلی آنها خودداری کرد.

خط آهنی که آنها قصد بمب گذاری در آن را داشتند راستا بین تورنتو و نیویورک بود. البته مقامات پلیس از بیان جزئیات بیشتر در خصوص محل مورد نظر برای بمب گذاری امتناع کردند.

بنا بر ادعای پلیس کانادا این دو نفر برای مدتها عبور و مرور قطارها در اطراف تورنتو را زیر نظر داشتند.

در ارتباط با خنثی کردن این حمله نیروهای اف بی آی نیز با پلیس کانادا همکاری داشتند. وزارت دادگستری آمریکا ارتباط میان این ماجرا با حملات تروریستی بوستون را رد کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 314

به "ادعا های ضد ایرانی مقامات پلیس کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعا های ضد ایرانی مقامات پلیس کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید