اتحادیه اروپا آمریکا را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد

به گزارش مسافرت رو، فارس نوشت: وزارت خارجه فرانسه در یک پیغام هشدارآمیز به آمریکا گوشزد کرد که هرگونه اقدام این کشور در اعمال تعرفه بر واردات اتحادیه اروپا با اقدامی متقابل و تلافی جویانه پاسخ داده می گردد.

اتحادیه اروپا آمریکا را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، اگنس واندرمول سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز گذشته (چهارشنبه) هشدار داد: افزایش تنش های تجاری (با آمریکا)... تأثیرات منفی بر اقتصاد، تجارت بین الملل و صنعت هوانوردی خواهد داشت.

این دیپلمات فرانسوی در ادامه جدال تجاری آمریکا با کشورهای اروپایی را ناخوشایند توصیف کرد.

بعد از آنکه سازمان تجارت جهانی اظهار داشت که آمریکا می تواند بر 7.5 میلیارد دلار از صادرات اروپا تعرفه اعمال کند، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه توضیح داد: اتحادیه اروپا یک راه چاره محبت آمیز را برای این جدال 15 ساله ترجیح می دهد و همچنین خواهان توسعه قوانین مشترک جدید در مورد حمایت دولت از شرکت های هواپیمایی است.

با حکم سازمان تجارت جهانی، آمریکا می تواند بر واردات کالاهای اروپایی از جمله قطعات هواپیما، پنیر و فیله ماهی آزاد، تعرفه معین کند.

واندرمول ادامه داد: متأسفانه، به نظر نمی رسد که آمریکا در این مرحله، آماده مذاکره باشد. بنابراین ما پاسخ قاطعانه ای می دهیم و به وسیله وضع اقدامات تلافی جویانه مورد تأیید سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا، از منافع اروپا دفاع می کنیم.

بنا به گفته این دیپلمات فرانسوی، اتحادیه اروپا ظرف چند ماه در رابطه با شکایت مربوط به یارانه پنج میلیارد دلاری برای بوئینگ بین سال های 1989 تا 2006 علیرغم حکم پیشین سازمان تجارت جهانی برای متوقف کردن یاری غیرقانونی به این شرکت سازنده هواپیما، تحریم هایی را علیه آمریکا وضع خواهد نمود.

طبق این گزارش، از سال 2004 تاکنون، تنش های تجاری بین بروکسل و واشنگتن بر سر ادعاهای دو طرفه در مورد یاری های غیرقانونی به دو شرکت بزرگ هواپیمایی بوئینگ و ایرباس، تشدید شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 525

به "اتحادیه اروپا آمریکا را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا آمریکا را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید