شروع رسیدگی دیوان عالی آمریکا به درخواست انتشار اسناد اقتصادی ترامپ

به گزارش مسافرت رو، دیوان عالی آمریکا رسیدگی به درخواست انتشار اسناد اقتصادی و اظهارنامه های اقتصادیاتی دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را شروع کرد.

شروع رسیدگی دیوان عالی آمریکا به درخواست انتشار اسناد اقتصادی ترامپ

به گزارش چهارشنبه فرانس 24، دو کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها قرار گرفته است و همچنین دادستان های نیویورک خواهان انتشار اسناد اقتصادی و اظهارنامه های اقتصادیاتی ترامپ هستند اما وی از انتشار این اسناد خودداری نموده است.

دیوان عالی در ابتدای رسیدگی به این پرونده، استماع استدلال های وکلای دو طرف را شروع کرد.

ترامپ، نخستین رییس جمهوری پس از ریچارد نیکسون رییس جمهوری سال های 1970میلادی آمریکاست که از انتشار اظهارنامه های اقتصادیاتی اش خودداری نموده است. این مسأله، به برآورد ها در خصوص ارزش واقعی دارایی های وی دامن زده است.

نمایندگان دموکرات از زمان در اختیار دریافت کنترل مجلس نمایندگان آمریکا مشتاق بوده اند اسناد اقتصادی ترامپ را دریافت و آنالیز نمایند.

چند کمیته کنگره با انتشار احضاریه هایی برای شرکت حسابدار ترامپ موسوم به مازار و دویچه بانک و بانک آمریکایی کپیتال وان، خواهان دسترسی به سوابق اقتصادی رییس جمهوری از سال های 2011 تا 2018 شده اند.

دادگاهی در آمریکا چندی پیش از دویچه بانک خواست اسناد اقتصادی ترامپ را ارائه دهد. بر اساس حکم دادگاه، قرار بود این بانک آلمانی اسناد اقتصادی ترامپ را تحویل دهد اما وکلای او برای سومین بار پیروز شدند با مراجعه به دیوان عالی آمریکا اجرای آن را متوقف نمایند.

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به طور معمول اظهارنامه اقتصادیاتی خود را در طول مبارزات انتخاباتی منتشر می نمایند اما ترامپ از دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 به بهانه های مختلف، از انتشار این اسناد خودداری نموده است. او همچنین پس از حضور در کاخ سفید، برای انتشار و ارائه این اسناد و دیگر مدارک اقتصادی خود به مجلس نمایندگان مانع تراشی نموده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1103

به "شروع رسیدگی دیوان عالی آمریکا به درخواست انتشار اسناد اقتصادی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رسیدگی دیوان عالی آمریکا به درخواست انتشار اسناد اقتصادی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید