آصفری: حضور آمریکا در عراق باعث تهدید بیشتر پایگاه های نظامی آنها می شود ، آمریکایی ها منابع نفتی در خاورمیانه را به یغما می برند

به گزارش مسافرت رو، یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: با توجه به مصوبه مجلس عراق مبنی براینکه آمریکا باید از این کشور خارج شود دیکر حضور سربازان آمریکایی در این کشور از لحاظ قوانین عراق غیرقابل قبول و غیرقانونی است .

آصفری: حضور آمریکا در عراق باعث تهدید بیشتر پایگاه های نظامی آنها می شود ، آمریکایی ها منابع نفتی در خاورمیانه را به یغما می برند

محمد حسن آصفری کارشناس مسائل سیاست خارجی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در خصوص جمع آوری چندین پایگاه نظام نیرو های ائتلاف به رهبری آمریکا که به بهانه مبارزه با داعش در عراق مستقر بودند گفت: آمریکایی ها از لشکرکشی در منطقه دو هدف را دنبال می کردند نخست ایجاد ناامنی در منطقه و ایجاد اشتغال برای کارخانه های اسلحه سازی خود در سایه ناامن کردن منطقه که به این ترتیب هم پول مفتی به جیب زده باشند و هم بهانه ایجاد امنیت در منطقه را بگیرند این در حالی است که امروز کشور هایی در منطقه بیشتر امنیت و آرامش دارند که آمریکا در آنجا سفارت خانه ندارد.

وی هدف بعدی آمریکایی ها از لشکرکشی به غرب آسیا را حضور آن ها در حال به یغما بردن منابع نفتی در خاورمیانه دانست و شرح داد: امروز آمریکا در خاورمیانه سرمایه گذاری می کند و علت اینکه اقدامات تروریستی در این منطقه بیش از هر جای دیگر دنیا وجود دارد برخورداری این مکان از منابع ارزشمند نفت و گاز است.

آصفری ادامه داد: براساس همین سناریو آمریکا هرگز به دنبال ایجاد امنیت در خاورمیانه نیست بلکه درپی منابع عظیم نفتی و گاز این منطقه است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: حضور آمریکا درعراق نیز به منظور بهره برداری از منابع نفتی این کشور است، اما با توجه به برچیده شدن پرونده داعش و تکفیری ها که مهمترین حامی آن ها آمریکا و ائتلاف غربی و عربی است امروز جایگاهی برای آمریکایی ها در منطقه وجود ندارد.

وی شرح داد: از این گذشته با توجه به مصوبه مجلس عراق مبنی براینکه آمریکا باید از این کشور خارج شود دیگر حضور سربازان آمریکایی در این کشور از لحاظ قوانین عراق غیرقابل قبول و غیرقانونی است و لذا اتفاقاتی که شکل می گیرد و اقداماتی که علیه پایگاه های آمریکایی در عراق صورت می گیر د در حقیقت زنگ هشداری مبنی بر خروج آمریکایی ها از عراق است.

آصفری در پایان خاطر نشان کرد: شواهد حکایت از آن دارد که حضور آمریکا در عراق بیش از این تحمیل کننده هزینه زیادی برای عراق و آمریکا خواهد بود و حضور آن ها در این کشور تهدیدات بیشتری علیه پایگاه های نظامی شان در عراق را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 962

به "آصفری: حضور آمریکا در عراق باعث تهدید بیشتر پایگاه های نظامی آنها می شود ، آمریکایی ها منابع نفتی در خاورمیانه را به یغما می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آصفری: حضور آمریکا در عراق باعث تهدید بیشتر پایگاه های نظامی آنها می شود ، آمریکایی ها منابع نفتی در خاورمیانه را به یغما می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید