آزمایش های بیولوژیکی ارتش چین برای خلق ابرسربازهایی با توانمندی های فرا انسانی

به گزارش مسافرت رو، سرویس امنیتی ایالات متحده به این باور رسیده که چین حتی آزمایش های انسانی روی اعضای ارتش آزادی بخش خلق انجام داده به امید اینکه سربازانی با قابلیت های تقویت شده بیولوژیکی را توسعه دهد.

آزمایش های بیولوژیکی ارتش چین برای خلق ابرسربازهایی با توانمندی های فرا انسانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزیاتو، سرویس های امنیتی ایالات متحده اعلام نموده اند که چین تست هایی را روی اعضای ارتش خود انجام داده که هدف از آن توسعه سربازهایی است که از لحاظ بیولوژیکی تقویت شده اند. جان رتکلیف ، که اکنون سرپرستی مدیر سرویس امنیت داخلی دولت دونالد ترامپ را بر عهده دارد، مدعی شده که دولت چین عظیم ترین تهدید علیه آمریکای امروز است. این ادعاها در حالی صورت می گیرد که تنش بین دو ابرقدرت بر سر کنترل دریای چین جنوبی و جنگ تجاری بین دو کشور و البته رویکرد دولت چین در مواجهه با شیوع ویروس کرونا و اطلاع رسانی و اهمال کاری در این مورد در حال افزایش است.

وال استریت ژورنال در مقاله ای مدعی شده که قبل از آین تمرکز سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده بر روی روسیه و مقابله با تروریسم بوده اما او اخیراً تمرکز منابع اطلاعاتی را به سمت چین تغییر داده است. او در مقاله خود نوشته است: سیستم اطلاعاتی ما کاملاً مطمئن است. چین قصد تسلط بر ایالات متحده و دیگر نقاط کره زمین از لحاظ مالی، نظامی و تکنولوژیکی را دارد. اکثریت پروژه های عمومی چین و پیشنهادهای کمپانی های عمده این کشور تنها لایه ای از استتار برای فعالیت های حزب کمونیست چین است. این در حالی است که چند ماه قبل دولت بریتانیا خاطرنشان کرد که کمپانی هواوی که به خاطر روابط نزدیکش به دولت چین شناخته می گردد، به دلیل نگرانی های امنیتی نقشی در ساخت شبکه 5G در این کشور نخواهد داشت.

همچنین نگرانی هایی در خصوص پروژه کمربند یک جاده چین نیز وجود دارد، پروژه ای با سرمایه گذاری بیش از 70 کشور که منتقدان هدف از آن را تقویت کنترل چین بر تجارت جهانی دانسته اند. رییس سرویس امنیت داخلی ایالات متحد در ادامه مقاله خود نوشته است: سرویس امنیتی ایالات متحده به این باور رسیده که چین حتی آزمایش های انسانی روی اعضای ارتش آزادی بخش خلق انجام داده به امید اینکه سربازانی با قابلیت های تقویت شده بیولوژیکی را توسعه دهد. هیچ محدودیت اخلاقی برای قدرت طلبی چین وجود ندارد. رتکلیف در خصوص ماهیت واقعی این آزمایش ها اطلاعات بیشتری ارائه ننموده و دفتر او نیز جزییات بیشتری از این موضوع منتشر ننموده است.

با این وجود کارشناسان در گذشته نیز در خصوص جاه طلبی های دولت چین برای استفاده از تغییرات ژنتیکی به منظور تقویت عمکرد سربازان در میدان های نبرد سخن گفته بودند. سال گذشته، یک مقاله تحقیقی منتشر شد که در آن برنامه های دولت چین برای بکارگیری بیوتکنولوژی به منظور تقویت ارتش این کشور تشریح شده بود. در این مقاله چنین نوشته شده بود: در حالی که استفاده بالقوه از ویرایش ژنی به منظور افزایش توانایی های انسانی در میدان های نبرد آینده در حال حاضر تنها یک احتمال نظری است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهند محققان نظامی چین در حال آغاز کاربردهای بالقوه این تکنولوژی هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1440

به "آزمایش های بیولوژیکی ارتش چین برای خلق ابرسربازهایی با توانمندی های فرا انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش های بیولوژیکی ارتش چین برای خلق ابرسربازهایی با توانمندی های فرا انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید